  • Data: 2021-11-24 23:16:14
    Temat: Re: PV - pseudo off grid
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 24 listopada 2021 o 23:06:20 UTC+1 LordBluzg(R) napisał(a):
> [...]
    wpiętym szeregowo oporniku, czyli np. masz 1om, chcesz stabilizowac prąd 10A to
    utrzymujesz na nim (regulatorem) 10V
    > Napisz jeszcze raz bo chyba ślepy jestem. Utrzymujesz 10V? Nic nie
    > piszesz o pomiarze A. Naprawdę odnosisz się do napięcia czy mi się wydaje?

    przecież to na jedno wychodzi... mierze napięcie na oporniku szeregowym (dokładnie
    tak działa amperomierz), czyli mierzę płynący prąd...;)
    z punktu widzenia odbiornika podpiętego do takiej ładowarki mam stabilizację prądu,
    czyli mam 2 zaciski, podpinam cokolwiek, ustawiam 1A - płynie w obwodzie 1A
    (oczywiście z dokładnościa do limitów ładowarki, bo jeśli wymaga to napięcia ponad
    możliwości, to sie nie da ;) ) Tak działa z ~90% ładowarek do aku Pb, NiCd...