    From: ddddddddddddd <d...@f...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Palenie płyt w piecu
    Date: Sun, 10 Dec 2017 10:31:11 +0000
    <17w80ap08j81q$.dlg@myjk.org> <5a27ce23$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
    <18awzf3gx8qrn$.ujgwdkrxszwr.dlg@40tude.net>
    <5a27f392$0$15191$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <0...@g...com>
    <p0hsao$r0$1@dont-email.me>
    <c...@g...com>

    > Mozesz napisac w jaki sposob uczciwi przedsiebiorcy uczciwie rozliczajacy sie z
    vatu placa go teraz wiecej. Stawki wzrosly?

    już o tym pisałem kiedyś. Moją branżę wrzucono do worka odwrotne
    obciążenie. Dzięki temu rozliczając się kwartalnie, przy firmie
    zawieszonej w czerwcu zwrotu vat spodziewam się w styczniu- lutym. Do
    tego czasu rząd będzie obracał moimi pieniędzmi. Tak, moimi, nie
    pieniędzmi które się państwu należą.
    Prosty przykład:
    przed 1.01.2017:
    Kupowałem materiały (paliwo, narzędzia itp., ale dla uproszczenia
    przyjmijmy że to tylko materiały dla klienta) za 50.000zł netto, za
    robotę kasowałem 10.000zł netto. razem wystawiałem fakturę na 60.000
    netto, 73200zł brutto. Po dwóch tygodniach/miesiącu itp. od wystawienia
    faktury na koncie miałem 73200zł, z czego 61500zł płaciłem do sklepu za
    towar, 2300zł vatu od tego co zarobiłem, zostawało 9000zł do
    opodatkowania czyli dla uproszczenia 7200zł na czysto - z tego płaciłem
    pracownikom itd.
    Po 1.01.2017:
    kupuję materiały za 50.000 netto, za robotę nadal biorę 10.000zł, ale
    fakturę dla klienta wystawiam na 60.000zł, bo w kwocie netto.
    po 2 tygodniach dostaję 60.000zł na konto, płacę za towar 61.500zł, więc
    1500zł dokładam z własnej kieszeni - żeby skurwysyny mogły w TV
    powiedzieć że jest większa ściągalność VATu, oczywiście z minus 1500zł
    które mi zostały opłacam 1800zł podatku dochodowego, więc z pieniędzy
    które zostają mi na koncie - czyli kredytu na 3300zł - opłacam
    pracowników i inwestuję w przyszłość firmy. W zamian w związku ze
    zwrotem podatku obligatoryjnie mam kontrolę, bo na pewno oszust jestem.
    Oczywiście jeszcze ciekawiej się robi jak nie dostaniesz zapłaty za
    usługę - tu się nic nie zmieniło, podatek nadal musisz zapłacić od próby
    dochodu a nie od samego dochodu

    A dla zenków jestem złodziejem i "za po okradałem państwo", bo narzekam
    na większą "ściągalność" vat. No, ja już nie jestem, akurat to pomogło
    mi podjąć decyzję i przestać być oszustem (czyli prowadzić firmę) - nie
    tylko to, to była taka wisienka na torcie. Najlepszy zawsze był koniec
    roku, od stycznia wchodzi coś nowego, nie wiemy jeszcze dokładnie co,
    jak czegoś nie rozumiesz zawsze możesz zapłacić i wystąpić o
    interpretację przepisów, którą otrzymasz po 3 (?) miesiącach - do tego
    czasu rób jak uważasz, w razie kontroli ci dosramy :)

    Łukasz