    From: <news>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Palnik do spawania/cięcia i tym razem ja pytam na końcu...
    Date: Wed, 21 Mar 2012 23:53:58 +0100

    Użytkownik "Jackare" napisał:
    > Jedną miałem nówkę z castoramy kupioną za około 450 zł - to była głupota,
    > przy drugiej byłem już mądrzejszy i kupiłem z likwidowanej piwiarni za 50
    > zł

    Można kupić 8 litrową nówkę nabitą za 200 zeta.

    > Może ktoś z Was coś wie jak można napełnić takie butle nie zostając
    > przy okazji bankrutem.

    Nie wiem czy ten tlen w butlach jest skroplony, czy sprężony, bo jeśli jest
    skroplony to sprawa jest wykonalna, mianowicie wypożyczasz jedną butlę z
    wypożyczalni, robisz przyłącze rurką między butlą wypożyczoną a twoją,
    łączysz, ustawiasz wypożyczoną butlę do góry nogami nad twoją i odkręcasz
    kurki, powinno się normalnie przelać, potem wymieniasz ją tak 11 razy i masz
    swoje pełne.
    To sprawdzony patent w przypadku napełniania butli do kuchenek
    turystycznych, też za napełnianie takich liczą sobie jak za złoto!

    > Może chodzi Ci o zakaz napełniania tych butli na stacjach LPG.
    > To by się zgadzało, bo LPG jako paliwo do samochodów jest
    > całkowicie inaczej opodatkowany (jest ponad trzykrotnie tańszy)
    > niż LPG w butlach 11kg do kuchenek. Stąd też każdy punkt
    > napełniania butli ma status składu celnego i pozostaje pod
    > nadzorem urzędu celnego

    Tak, o to chodzi, ale jakoś nabicie gazem LPG kosztuje prawie tyle samo co
    wymiana, więc nie wiem gdzie ta niby trzykrotna róznica?