  • Data: 2016-06-21 10:11:20
    Temat: Re: Panele fotowoltaiczne od InPostu
    Od: Marcin N <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-06-20 o 22:36, Bolko pisze:
> [...]
    slonecznej i czasami jeszcze wiatraczek. Dla takich instalacji przyjmuje sie ze
    sredniorocznie uzysk jest na poziomie 10W z metra kwadratowego. Skad wiem. Pracuje w
    instytucji samorzadowej i ze dwa lata tamu wpadl mi do rak prospekt. Oczywiscie
    podane bylo dla Polski centralnej. Zeby 4kW sredniorocznie urzezbic trzeba miec
    400m?. Rzad ma racje ze upierdolil robienie pradu za pomoca dziwnych wynalazkow przy
    samej dupie.

    > Zenek ale kilka kwesti:
    > - górnictwo jest u nas polityczne
    > - amerykańskie kopalnie mają problem z kasą i są na krawędzi bankructwa
    > - jakoś ostatnio przyplynął do nas węgiel z mozambiku
    > - niemcy robią prąd z powietrza.
    >
    > Ja tam za głupi jestem w tych sprawach ale 20 lat temu u mnie wioska składała się
    na wybudowanie sieci telefonicznej żeby potem łaskawie
    > TPSA to przejeła. A teraz to telefon stacjonarny ma moja mama bo przecież
    > tyle kosztował.
    > I teraz to przełóż na dzisiaj.
    > Nie wiem czy panele czy wiatrowe ale wychodzi na to że OZE
    > mają jakiś tam sens patrząc na Niemcy.
    > Pytanie co MY z tym zrobimy.

    Niemcy właśnie przepraszają swoje elektrownie jądrowe i postanowiły
    wybudować kilka nowych.

    --
    MN