  • Data: 2012-08-20 22:26:40
    Temat: Re: Parametry bloczków
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest> szukaj wiadomości tego autora

    Obiecałem Wam procentowo ile co wyszło.

    Najtańszy okazał się Prefabet, ale nikt nie pomógł w określeniu kosztów
    zaprawy i jeszcze nie wiem czego, więc określiłem to samemu mniej lub
    bardziej trafnie. (nie licząc późniejszego grubszego i za razem
    droższego tynkowania, kwestie cieplne też pomijam, mam ocieplenie w
    projekcie)
    Co ciekawe odkryłem że słowo prefabet jest dosyć popularne w PL :) a
    najzabawniejsze jest to, ze producent dla mnie lokalny nie zapewnił mi
    żadnego transportu, (pośrednicy oczywiście już tak), więc niekoniecznie
    lokalny jest najatrakcyjnieszy.

    Jeżeli jego cenę przyjmę jako 100%, to Termalica kosztowała by 115%,
    Solbet 114% a Ytong... no cóż, nie mogę powiedzieć bo zwyczajnie nie
    było do czego porównać. W całej PL nie było wystarczająco bloczków abym
    mógł zacząć budowę, więc negocjowane było coś innego, nie nadające się
    do porównania.

    Co mnie natomiast urzekło.
    Rozmawiając z przedstawicielami/handlowcami/konsultantami z Ytong-a
    (Xella) było z kim pogadać. Było bez pieprzenia, konkretnie i co zostało
    powiedziane - zostało później dotrzymane.
    Jeżeli ktoś będzie szedł w tą stronę, śmiało rozmawiać i to szczerze,
    potrafią to docenić, to raz, a dwa - pośrednicy nie informują, że palety
    nie są zwrotne, ale za to płatne 5PLN/szt. Wiem - deski też się przydają ;)
    Kiki pisał że szkolenia dają. Od 3 lat nie dają, tylko sprzedają i
    trzeba by wcześniej znacznie się umawiać (formularz nie przyjmuje
    najbliższych 10 dni).

    Odnośnie Solbetu, podobna rozmowa. Wskazali składy budowlane,
    przygotowana profesjonalnie oferta i to od razu dobra. Doskonała
    logistyka i to chyba nie zasługa pośrednika, gdyż tiry wprost na budowę
    potrafią skierować.
    Ślicznie wyglądają bloczki, nie mają pylącej powłoki na sobie w
    przeciwieństwie do Prefabetu czy Termalici, ale to może być kwestia
    indywidualnej palety, a ja nie bawiłem się w przeglądanie całych składów.

    Termalica - wszystko fajnie, ale mają 2 rodzaje zaprawy znacznie
    różniące się ceną i podobno tylko .... kolorem :) Niby zaprawa nie wnosi
    wiele w koszty, ale warto wiedzieć (szarpnęło mnie jak przypadkiem w
    Casto zauważyłem znacznie, znacznie taniej niż ja w ofercie hurtowej
    dostałem). Bloczki niczego sobie, czyste, to co oglądałem lekko
    zapylone, ale i tak się omiata przy układaniu, więc może to nie istotne.
    Zakup przez hurtownika/przedstawiciela więc oferta też na gotowo z
    rozładunkiem.

    Generalnie - nie spieszyć się, dużo szukać, mówić co się chce osiągnąć,
    ktoś w końcu spełni wymagania.

    Tyle przemyśleń.

    Irek.N.