  • Data: 2010-08-26 20:08:04
    Temat: Re: Parkiet i częściowo świeża wylewka
    Od: M <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maxi pisze:

    > Serdeczne dzięki za obszerną wypowiedź. Przed chwilą rozmawiałem tel. z firmą,
    > która dostarcza i kładzie parkiet, ale ich sposób myślenia może być skażony tym,
    > że chcą szybko mi parkiet sprzedać -powiedzieli, że najwcześniej po 3 tygodniach
    > jest szansa, jeśli zrobi się płytką i półsuchą wylewkę. Poza tym wspomnieli, że
    > po 1 mies. spokojnie można położyć, ale niewykluczone, że jak będzie chłodniej
    > to trzeba podsuszać. Pozdrowienia!

    Guzik prawda. Ściemniają byle szybciej ułożyć.

    1. Jak będzie chłodniej to łatwiej ci wyschnie.
    2. Jeśli jest to ok. 10cm (pasek) to postaw wiatraczek niech dmucha.
    Ryzykujesz, że pęknie (chociaż i tak pewnie pęknie lub się porysuje).
    Ważne żaby wietrzyć mieszkanie (uchylone okna, teraz jest lepiej, bo
    zrobiło się chłodniej, więc jak jeszcze będziesz minimalnie podgrzewał,
    to szybko wyschnie).
    3. Powinno schnąć trochę krócej niż zwykła wylewka, ponieważ woda jest
    oddawana także na boki.
    4. Woda rozejdzie się także po tej części, która do tej pory była sucha.
    5. Przed położeniem parkietu trzeba zmierzyć wilgotność tej wylewki.
    6. Wylewka wiąże ok. 4 tygodni i wtedy dopiero uzyskuje pełną
    wytrzymałość. Tak więc IMHO powinieneś poczekać minimum 4 tygodnie.
    7. A na koniec: to były wylewki półsuche (kilka litrów/m^2) czy mokre
    (kilkadziesiąt litrów wody/m^2)? To dość ważne pytanie, bo ta woda musi
    stamtąd odparować (część zostanie związana w betonie).
    8. Innym sposobem niż wietrzenie jest szczelne zamknięcie i użycie
    osuszacza powietrza.
    9. Jak jeszcze tej wylewki nie zrobiłeś to rozważ użycie np. takich środków
    http://www.parkiet-styl.com.pl/sklep/product_info.ph
    p?cPath=77_82&products_id=10
    10. I na koniec: weź gwarancję od parkieciarzy na piśmie a decyzję o
    tym, kiedy kłaść parkiet niech oni podejmują. Pytanie tylko czy mają
    O.C. i/lub czy są wypłacalni.

    M.