    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 24 Jul 2023 07:27:11 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Pęknięta wanna akrylowa
    From: a a <m...@g...com>

    On Monday, 24 July 2023 at 02:02:12 UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:

    > Da się naprawić i nie trzeba będzie wymieniać. Mozliwe ze masz wszystko w zasięgu.
    Potrzebujesz lakieru akrylowego do paznokci i lampy UV do jego utwardzania.
    Oczywiście z kolorem może być problem. Ale jak kilka tysięcy zostanie w kieszeni to
    do niewielkiej plamy jaka będzie na wannie mozna się przyzwyczaić bo byt kształtuje
    swiadomosc. Do doraźnej naprawy mozna wykorzystać srebrna zbrojoną tkaniną tasme
    samoprzylepna. Jeśli nie masz lampy UV do lakierow do paznokci to jak ja zdobędziesz
    i będziesz chciała wiedzieć co zrobić dalej to napisz tutaj. Uzycie doraźnie silikonu
    albo innego preparatu spowoduje ze naprawa będzie duzo trudniejsza i bardziej
    pracochłonna.

    Silikon niczego nie naprawia a uszczelnia.

    Lakier do poznokci niczego nie naprawia, a jedynie generuje powłokę na podkładzie
    lica paznokcia.

    Gdy nastapiło pęknięcie, to musi być załatane matą szklaną i to od dołu, a następnie
    pokryte kilkoma warstwami akrylu.

    Pytać o szczegóły producenta tych wanien z Filipin

    Od środka mata szklana sie nie przyklei, bo jest dodatkowa biała , gladka warstwa, a
    od dołu moze nie byc dostępu, dlatego plastikowych wanien nie obudowuje się
    kafelkami, bo sa nietrwale