  • 1. Data: 2023-07-23 21:24:56
    Temat: Pęknięta wanna akrylowa
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    Taki pech, że kilka miesięcy po remoncie wpadła mi doniczka do wanny
    akrylowej. W wannie zrobiło się wgniecenie i pęknięcie, średnicy ok.
    3cm. Wiem, wanna do wymiany, ale czy można na szybko ją czymś
    uszczelnić? Tak na przykład jak dziurawy materac naklejoną łatką?
    I drugie pytanie - czy wymiana takiej zabudowanej płytkami wanny wymaga
    ściągania płytek, czy jakoś dałoby się ją wyjąć unikając tego całego
    zamieszania? Przerabiał ktoś? Kurczę, nie uśmiecha mi się kolejny
    remont... :-(

    --
    Ewa

  • 2. Data: 2023-07-23 21:52:41
    Temat: Re: Pęknięta wanna akrylowa
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.07.2023 o 21:24, FEniks pisze:
> [...]
    > 3cm. Wiem, wanna do wymiany, ale czy można na szybko ją czymś
    > uszczelnić? Tak na przykład jak dziurawy materac naklejoną łatką?

    Spróbuj jakichś żywic z serii "lepię sobie kajak" :)
    https://allegro.pl/oferta/zywica-poliestrowa-do-napr
    awy-lodki-zestaw-1kg-9887833592

    + filmy z YT w ten deseń :D

> [...]
    > ściągania płytek, czy jakoś dałoby się ją wyjąć unikając tego całego
    > zamieszania? Przerabiał ktoś? Kurczę, nie uśmiecha mi się kolejny

    A to już z fachowcem, który oceni to na miejscu bo zabudowy wanny są różne.

    Jeśli jednak będzie to rozbierane, to spróbuj zrobić tak, że jeśli za
    rok znów Ci doniczka sama wpadnie do wanny i zrobi dziurę, to nie będzie
    trzeba tych kafelków demontować bo będą zabudowane tak, że da się to
    "rozebrać i złożyć".

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 3. Data: 2023-07-24 01:11:23
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 23 July 2023 at 21:24:51 UTC+2, FEniks wrote:
> [...]
    > ściągania płytek, czy jakoś dałoby się ją wyjąć unikając tego całego
    > zamieszania? Przerabiał ktoś? Kurczę, nie uśmiecha mi się kolejny

    Akryl się łata tym samym akrylem, z ktorego wanna jest zbudowana, a pytac producenta
    na Filipinach.

    Wanna akrylowa to siatka z włókna szklanego nasączona akrylem i wytłoczona do
    stwardnienia.

    Czy tłoczona , czy odlewana to widać po gładkości z drugiej, spodniej strony

  • 4. Data: 2023-07-24 02:02:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 23 lipca 2023 o 21:24:51 UTC+2 FEniks napisał(a):
> [...]
    > ściągania płytek, czy jakoś dałoby się ją wyjąć unikając tego całego
    > zamieszania? Przerabiał ktoś? Kurczę, nie uśmiecha mi się kolejny

    Da się naprawić i nie trzeba będzie wymieniać. Mozliwe ze masz wszystko w zasięgu.
    Potrzebujesz lakieru akrylowego do paznokci i lampy UV do jego utwardzania.
    Oczywiście z kolorem może być problem. Ale jak kilka tysięcy zostanie w kieszeni to
    do niewielkiej plamy jaka będzie na wannie mozna się przyzwyczaić bo byt kształtuje
    swiadomosc. Do doraźnej naprawy mozna wykorzystać srebrna zbrojoną tkaniną tasme
    samoprzylepna. Jeśli nie masz lampy UV do lakierow do paznokci to jak ja zdobędziesz
    i będziesz chciała wiedzieć co zrobić dalej to napisz tutaj. Uzycie doraźnie silikonu
    albo innego preparatu spowoduje ze naprawa będzie duzo trudniejsza i bardziej
    pracochłonna.

  • 5. Data: 2023-07-24 16:27:11
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 24 July 2023 at 02:02:12 UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:

> [...]
    albo innego preparatu spowoduje ze naprawa będzie duzo trudniejsza i bardziej

    Silikon niczego nie naprawia a uszczelnia.

    Lakier do poznokci niczego nie naprawia, a jedynie generuje powłokę na podkładzie
    lica paznokcia.

    Gdy nastapiło pęknięcie, to musi być załatane matą szklaną i to od dołu, a następnie
    pokryte kilkoma warstwami akrylu.

    Pytać o szczegóły producenta tych wanien z Filipin

    Od środka mata szklana sie nie przyklei, bo jest dodatkowa biała , gladka warstwa, a
    od dołu moze nie byc dostępu, dlatego plastikowych wanien nie obudowuje się
    kafelkami, bo sa nietrwale

  • 6. Data: 2023-07-24 16:44:27
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 23.07.2023 o 21:24, FEniks pisze:
    > ale czy można na szybko ją czymś uszczelnić?

    Jak jesteś techniczny, to odwiercić wiertłem stożkowym bezstopniowym 30
    mm za 50 zł. Wkleić wstawkę z krawędzią fazowaną tym samym wiertłem w
    statywie.

    Robert

  • 7. Data: 2023-07-25 20:09:14
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > Spróbuj jakichś żywic z serii "lepię sobie kajak" :)
    > https://allegro.pl/oferta/zywica-poliestrowa-do-napr
    awy-lodki-zestaw-1kg-9887833592

    Dzięki! Natchnęło mnie to i kupiłam sobie taką emalię zaprawkową w
    castoramie. Ma się nadawać do akrylu też. Sprawdzę w praktyce.

> [...]
    > rok znów Ci doniczka sama wpadnie do wanny i zrobi dziurę, to nie będzie
    > trzeba tych kafelków demontować bo będą zabudowane tak, że da się to

    Przez 15 lat nic mi do wanny nie wpadło. A nawet jak wpadło, to wanny
    nie uszkodziło. Musiało się to zdarzyć tuż po remoncie. Normalnie nie
    trzymam ceramicznych doniczek na parapecie nad wanną, tylko plastikowe,
    jedna trafiła tam okazjonalnie.

    --

    Ewa

  • 8. Data: 2023-07-25 20:10:46
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > Da się naprawić i nie trzeba będzie wymieniać. Mozliwe ze masz wszystko w zasięgu.
    Potrzebujesz lakieru akrylowego do paznokci i lampy UV do jego utwardzania.

    Nie mam, nie używam. I chyba ty też nigdy takiej lampy nie widziałeś,
    skoro chciałbyś w niej wannę zmieścić. :-D

    --

    Ewa

  • 9. Data: 2023-07-25 21:11:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 25 lipca 2023 o 20:10:48 UTC+2 FEniks napisał(a):
> [...]
    > Nie mam, nie używam. I chyba ty też nigdy takiej lampy nie widziałeś,
    > skoro chciałbyś w niej wannę zmieścić. :-D

    Ogorkow konserwowych tez nie jesz bo ci głowa do słoika nie wchodzi?

  • 10. Data: 2023-07-25 21:18:56
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Ogorkow konserwowych tez nie jesz bo ci głowa do słoika nie wchodzi?

    Tobie wchodzi i dlatego pytasz innych :] Zaiste ciekawe :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>