    From: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Peknieta wylewka.
    Date: Sat, 11 Apr 2009 19:01:20 +0200

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    > Uszanowanie.
    >
    > Dzis przygladajac sie wylewce robionej w listopadzie i zauwazylem, ze w
    > jednym miejscu pojawila sie rysa. Biegnie ona od rogu sciany w kierunku
    > srodka pomieszczenia. Dylatacje od sciany sa, zbrojenie siatka stalowa pod
    > rurkami od podlogowki i w zwiazku z tym pytanie, bo zakladam, ze rysa
    > bedzie jednak postapowala jak uruchomie ogrzewanie. Czy powinienem sie tym
    > przejmowac z uwagi na rurki od ogrzewania podlogowego??

    Jeśli zamierzasz na tym kleić płytki, to tak. Beton zapracuje i płytka
    pęknie.
    To pęknięcie jest nieco dziwne, chyba że wylewka nie ma kształtu prostokąta
    a narożnik, od którego jest rysa, to narożnik zewnętrzny i nie ma tam tzw.
    "tetki" czyli nacięcia w kształcie litery T.
    Musisz to naprawić. Po pierwsze znaleźć przyczynę pęknięcia, następnie
    należy ją usunąć i szczelinę zakleić żywicą epoksydową.
    Proponuję żywicę PCI Apogel F, potrzebny do tego jest również piasek
    kwarcowy. Szczelinę należy poszerzyć szlifierką kątową do ok. 3mm na
    głębokość również 3mm. Następnie dokładnie odkurzyć, rozrobić żywicę (bardzo
    ważne są proporcje utwardzacza i żywicy) i cienkim siurkiem wypełnić żywicą
    rowek nad szczeliną. Po 2-3 minutach żywica wpłynie w szczelinę i operację
    należy powtórzyć. W zależności od grubości wylewki, powtarzać możesz od 5 do
    20 razy :)
    Jeśli żywica ucieka za szybko, po kilku wypełnieniach rowek można delikatnie
    posypać piaskiem kwarcowym (na tyle drobnym, żeby wpłynął wraz z płynem w
    szczelinę). Wyżłobiony rowek zostawiasz wypełniony żywicą z dodatkiem
    piasku. Na koniec całość posypujesz piaskiem i zacierasz szpachelką na
    gładko.
    W obecnych temperaturach żywica powinna stwardnieć w ciągu 24 godzin.
    Jeśli wylewka jest na tyle gruba, i masz pewność że rurki podłogówki wciąż
    leżą na styropianie, możesz również sklamrować 2 części wylewki. W tym celu
    nacina się rowek do 2/3 wylewki, a następnie w rowek wkłada się klamrę
    (kawałek blaszki falistej, również PCI). Następnie postępujesz j.w. Ja się
    na podłogówce nie odważyłem klamrować :)
    Fotodokumentacja naprawy mojej wylewki:
    http://picasaweb.google.com/bgladiole/DomWGladiolach
    II#5319675449720206018

    --