  • Data: 2009-04-11 22:55:16
    Temat: Re: Peknieta wylewka.
    Od: "Tornad" <t...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

    Kierunek pekniecia od naronika do srodka czyli po przekatnej jest

    > Otoz plyta zbrojona jest siatka ze zgrzewanych drutow stalowych srednicy ok.
    > 2-3mm i rozstawie 15cm. Siatka jest pod rurkami srednicy 16mm. Jak znam
    > zycie posadzkarze nie przykladali sie do podrywania zbrojenia w celu jej
    > otulenia i pewnie nie do konca spelnia swa role, no ale taka to juz dola
    > kompromisu. Plyta ma grubosc ok. 7cm. Nie wiem czy  pekla w dol, czy w gore,
    > nie da sie tego stwierdzic, gdyz poczatku pekniecia nie widac z uwagi na ten
    > naroznik wlasnie. W kazdym razie pekniecie biegnie od wystajacego naroznika
> [...]
    To bedzie chyba rysa skurczowa. Zapewne wytwornia kupuje najtansze popiolowo-
    hutnicze badziewie, cement, ktory ma ponadnormatywny skurcz. Dlatego ja
    preferuje krecenie betonu samemu i klasyczny cment portlandzki.
    Trzeba to rzeczywiscie zeszyc, z tym, ze ja bym to pozszywal nieco rzadziej
    ale za to dluzszymi kawalkami, po pol metra conajmniej. Zywica na bazie
    epidiamu zapewne jest dobra bo zanim zwiaze, wnika w te szczeliny.
    Jesli masz zamiar i mozesz to "nadlac", to chyba korzystne bedzie zrobic to na
    siatce Rabitza czy cos w tym guscie. Ale wqrwia mnie fakt, ze betoniarnia ma w
    d..pie to ze potem tacy jak Ty maja problemy. Trzebaby sie dowiedziec skad
    biora cement, i dac go do badan i oskarzyc ich o zla, pozanormowa jakosc
    betonu powodujaca te rysy skurczowe w plytach.
    Pzdr.
    Tornad