    From: Ap3k <...@...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Persymona, kaki, czy jak zwał
    Date: Tue, 24 Nov 2009 09:39:04 +0100

    Bbjk <b...@q...pl> wrote:

    > Ap3k pisze:
    >
    > > kasztanem??? ;-)
    >
    > Tak.
    > http://www.drzewapolski.pl/Drzewa/Kasztan/Kasztan.ht
    ml

    No ale kasztanowiec i hurma to w taksonomii
    przedstawiciele zupeelnie roznych rzedow...

    Drzewo persymony
    http://www.gardenia.ru/pages/i/hurma0021.jpg
    i owoc:
    http://www.all-creatures.org/recipes/images/i-persim
    mon.jpg

    > Spróbuję. Rozejrzę się za tymi rosyjskimi odmianami, wiesz może,
    > gdzie je można kupić?

    W Rosji na forach internetowych nieraz hobbysci sprzedaja sadzonki no i
    szkolki na poludniu. Moze by wyslali do Polski? W Polsce ja bym szukal
    na allegro i popytal w dobrych sklepach z sadzonkami i nasionami, moze
    jakbys zagadala, to sprowadza? Czytalem na rosyjskim forum, ze ci
    zaawansowani uprawiajacy szczepia na podkladce z hurmy amerykanskiej
    hurme wschodnia lub kaukaska. owoce tych ostatnich sa lepsze w smaku
    niz amerykanskiej i taki szczep ma duza wytrzymalosc na mrozy.

    > Początkowo myślałam o przywiezieniu młodego
    > drzewka z północnych Włoch, ale chyba rosyjska to lepszy pomysł.

    Tez mi sie tak wydaje. Najlepiej ten gatunek amerykanski. Jak bedziesz
    szukac na ukrainskich lub rosyjskich stronach, to uzywaj w google tej
    Znalazlem tez adres i telefon do selekcjonera z Krasnodara. w sierpniu
    tel: 88614223145

    --
    PRecz