  • Data: 2015-07-02 10:18:14
    Temat: Re: Piec CO wywala różnicówkę
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:913d885c-9aa3-4a73-9571-6f747a0ade1b@go
    oglegroups.com...

    > Ale oczywiscie rób tak sobie - nie bronie itd.
    > Protestuje tylko przed jednym - nazywaniem tego "lepszym" w konsekwencji
    > propagowanie tego.
    > Przykład hipotetyczny: w twoim własnym domu zrobiles po swojemu ale dales
    > tez czasem gdniazda podwojne tradycyjne. Podaje ci przez okno przedluzacz.
    > Jestes pewny gdzie jest faza? Nie
    > jestes. Zatem o kant d. takie zasady. Zeby dzialaly musza byc
    > jednoznaczne.

    Nadal nie podałeś argumentu w czym losowość będzie lepsza.
    Ciągle powtarzasz że zasada jest zła bo nie zawsze będzie spełniona - ok
    przyjąłem do wiadomości że koniecznie chcesz używać tradycyjnych podwójnych
    gniazdek, no to napisz w końcu dlaczego mając takie gniazdka pozostałe mam
    podłączać losowo? W czym ta losowość będzie lepsza od konsekwencji?

    > ale umiesz to uzasadnic, lepsze bo co?

    Bo bezpieczniejsze.

    > troche to przypomina wymagania nasa. Do ladownia na ksiezycu/marsie
    > wystarczy jeden silnik (i przeciez to rozwiazanie sprawdzone). Ale na
    > wydumane niebezpieczenstwo zgasniecia silnika
    > wprowadza sie zasade ze lot musi sie odbywac jesli zgasną nawet dwa
    > silniki. Wobec tego ze wzgledu na symerie ciagu trzeba zastosowac ich piec
    > co sie kompletnie nie oplaca i generuje dalsze
    > problemy. Dawno bylibysmy na marsie gdyby nie "zabezpieczacze" z nasa.

    Kiepska analogia bo koszt bezpiecznika na fazie i koszt bezpiecznika na
    zerze jest _identyczny_.

    > U ciebie - zabezpieczenie sieci masz, ale nadal jeszcze kompletnie zbednie
    > probujesz dorzucic nastepny stopien.

    Ja go nie dorzucam - on jest. Tak są zbudowane listwy a skoro bezpiecznik
    _jest_ to lepiej aby był na fazie a nie na zerze.

    > Jesli zabezpieczenie przeciwporazeiowe masz sprawne to o ile chcesz je
    > poprawic?
    > Na marsa ergie to nie polecisz ;-)))

    No jeszcze raz: listwa ma bezpiecznik nadmiarowo prądowy. Ma i koniec - nie
    dokładałem go. On wcale nie musi być taki jak ten w rozdzielni. Może być np.
    tylko 10A. A obwód gniazdka może mieć zabezpieczenie 16A.

    W momencie przeciążenia zadziała zabezpieczenie w listwie czy naprawdę
    uważasz że nie ma znaczenia czy ono odetnie fazę czy zero???

    > no tak, sa powszechnie uzywane w domu :)

    Żelazko podpięte do listwy spełnia te wymagania. Oczywiście listwa nie jest
    do podpinania żelazek - ale wtyczki pasują więc co zabronisz?

    Pozdrawiam
    Ergie