  • Data: 2015-07-02 14:11:08
    Temat: Re: Piec CO wywala różnicówkę
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:836c5ce1-0a25-4972-ba29-5dd04b57eac4@go
    oglegroups.com...

    > Nie ma. Zabezpieczenie przeciporażeniowe załatwia zabezpieczenie w
    > rodzielni

    Ale nie mówimy o różnicówce tylko o zabezpieczeniu nadmiarowo-prądowym - bo
    takie jest w listwie. I oczywiście jak w listwie jest 10A a w rozdzielni 16A
    to zadziała bezpiecznik w listwie.

    > - jesli faza pojawi sie na metalowej obudowie

    Nie pojawi się na metalowej obudowie bo zadziała różnicówka.

    > ma zadzialac przyzwoite zabezpieczenie w rozdzielni a nie jakis duperel
    > chinskimi raczkami skladany w listwie. Jesli nie ma metalowej obudowy to
    > nie ma niebezpieczenstwa dopóki nie zaczniesz
    > urządzenia rozbierac. A nie mozesz go rozbierac bez odłączenia od sieci.
    > Żelazko podpięte do listwy spełnia te wymagania. Oczywiście listwa nie
    > jest
    > do podpinania żelazek - ale wtyczki pasują więc co zabronisz?

    Mam żelazko w plastikowej obudowie podłączone do listwy. Mogę? Tak mogę.
    Spada mi i w wyniku tego następuje wewnętrzne zwarcie które wywala
    zabezpieczenie _nadmiarowo_prądowe_ w listwie. Sięgam po nie ręką i nie
    zauważam że obudowa jest pęknięta i zostaję porażony prądem. Może różnicówka
    mnie uratuje a może nie.

    Ps1. Zanim zaczniesz pisać że to jak "oszukać przeznaczenie" to uprzedzając
    napisze - że to właśnie są wypadki i zabezpieczenia nie są na czas
    normalnego działania ale na czas wypadków. Pasy i poduszki w samochodzie też
    przez 99,999% czasu nie są potrzebne.

    Ps2. Ciągle nie odpowiedziałeś na pytanie dlaczego w _pojedynczych_
    gniazdkach losowość jest lepsza niż faza po lewej. Czepiłeś się tylko kosztu
    przy podwójnych.

    Pozdrawiam
    Ergie