    From: Kżyho <k...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Piec kondensacyjny a ogrzewanie mieszane
    Date: Mon, 4 Jan 2016 12:15:57 +0100

    W dniu 2016-01-04 o 10:27, Heraklit pisze:
    > Czy w instalacji grzewczej gdzie na dole jest podłogówka a na górze
    > grzejniki piec kondensacyjny gazowy będzie uzasadnionym wyborem? Czy
    > może jednak zastosować zwykły piec?

    Ja tak mam. Generalnie jak na razie wychodzi, że rachunków póki co mi
    wszyscy zazdrościli, że takie niskie. Sąsiad obok dom podobnej
    powierzchni, nowszy, podobnie ocieplony, a za gaz płacił miesięcznie
    prawie 2 razy tyle (przynajmniej tak twierdził).
    Piec Junkersa 14 kW. Dom typu klocek z przełomu lat 80./90. ocieplony w
    zeszłym roku 15 cm styropianem (w sumie ściana z czegoś a'la beton
    komórkowy 39 cm + 15 styro).
    Piec ustawiony na grzanie wody do maks. 45 stopni (żeby maksymalnie
    wykorzystywać kondensację), sterownik pogodowy z czujnikiem pokojowym do
    tego (Junkers FW120).
    Jedyne co, to nie licz na gorące grzejniki, ale to nie znaczy, że będzie
    zimno. Ale ja mam dość spore kaloryfery, więc pewnie dlatego w miarę
    dają radę. Przy niskiej temperaturze wody w obiegu grzewczym trzeba to
    uwzględnić przy obliczaniu wielkości grzejników.

    Jedynie od wczoraj mam problem z niedogrzaniem domu (-14 na zewnątrz,
    pierwszy raz od założenia pieca), ale to raczej nie problem pieca, bo
    ten więcej odpoczywa niż grzeje, a raczej dopieszczenia parametrów
    sterownika.

    Pzdr

    --
    /__/_* /