  • 1. Data: 2016-01-04 10:27:10
    Temat: Piec kondensacyjny a ogrzewanie mieszane
    Od: Heraklit <r...@f...pl>

    Czy w instalacji grzewczej gdzie na dole jest podłogówka a na górze
    grzejniki piec kondensacyjny gazowy będzie uzasadnionym wyborem? Czy
    może jednak zastosować zwykły piec?

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2016-01-04 10:22:42

  • 2. Data: 2016-01-04 10:58:33
    Temat: Re: Piec kondensacyjny a ogrzewanie mieszane
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2016-01-04 10:27, Heraklit wrote:
    > Czy w instalacji grzewczej gdzie na dole jest podłogówka a na górze
    > grzejniki piec kondensacyjny gazowy będzie uzasadnionym wyborem? Czy
    > może jednak zastosować zwykły piec?

    kalafiory na gorze musiałyby pracować na niskich parametrach a więc ich
    rozmiar musiałby być większy.
    Jeśli jeszcze instalacja nie istnieje to lepiej zrobić podłogówkę także
    na piętrze

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 3. Data: 2016-01-04 11:59:32
    Od: Heraklit <r...@f...pl>

    Był sobie taki dzień: 4 styczeń (poniedziałek), gdy o godzinie 10:58
    *quent* naskrobał(a):

    > kalafiory na gorze musiałyby pracować na niskich parametrach a więc ich
    > rozmiar musiałby być większy.
    > Jeśli jeszcze instalacja nie istnieje to lepiej zrobić podłogówkę także
    > na piętrze

    Może i tak, ale takie rozwiązanie znacznie przekroczy budżet i według
    mnie mało praktyczne.

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2016-01-04 11:54:33

  • 4. Data: 2016-01-04 12:05:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 stycznia 2016 11:58:28 UTC+1 użytkownik Heraklit napisał:

    > Może i tak, ale takie rozwiązanie znacznie przekroczy budżet i według
    > mnie mało praktyczne.
    Jeśli jeszcze nic nie masz na piętrze to nie zastanawiaj się tylko rób podłogówkę.
    Cenowo powinno wyjść taniej niż grzejniki a komfort bez porównania lepszy.

  • 5. Data: 2016-01-04 12:15:57
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-01-04 o 10:27, Heraklit pisze:
    > Czy w instalacji grzewczej gdzie na dole jest podłogówka a na górze
    > grzejniki piec kondensacyjny gazowy będzie uzasadnionym wyborem? Czy
    > może jednak zastosować zwykły piec?

    Ja tak mam. Generalnie jak na razie wychodzi, że rachunków póki co mi
    wszyscy zazdrościli, że takie niskie. Sąsiad obok dom podobnej
    powierzchni, nowszy, podobnie ocieplony, a za gaz płacił miesięcznie
    prawie 2 razy tyle (przynajmniej tak twierdził).
    Piec Junkersa 14 kW. Dom typu klocek z przełomu lat 80./90. ocieplony w
    zeszłym roku 15 cm styropianem (w sumie ściana z czegoś a'la beton
    komórkowy 39 cm + 15 styro).
    Piec ustawiony na grzanie wody do maks. 45 stopni (żeby maksymalnie
    wykorzystywać kondensację), sterownik pogodowy z czujnikiem pokojowym do
    tego (Junkers FW120).
    Jedyne co, to nie licz na gorące grzejniki, ale to nie znaczy, że będzie
    zimno. Ale ja mam dość spore kaloryfery, więc pewnie dlatego w miarę
    dają radę. Przy niskiej temperaturze wody w obiegu grzewczym trzeba to
    uwzględnić przy obliczaniu wielkości grzejników.

    Jedynie od wczoraj mam problem z niedogrzaniem domu (-14 na zewnątrz,
    pierwszy raz od założenia pieca), ale to raczej nie problem pieca, bo
    ten więcej odpoczywa niż grzeje, a raczej dopieszczenia parametrów
    sterownika.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 6. Data: 2016-01-04 12:16:45
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-01-04 o 12:15, Kżyho pisze:
> [...]
    > pierwszy raz od założenia pieca), ale to raczej nie problem pieca, bo
    > ten więcej odpoczywa niż grzeje, a raczej dopieszczenia parametrów

    Aczkolwiek, jakbym miał wybór, to chyba wolałbym mieć jednolity system i
    u góry również podłogówkę.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 7. Data: 2016-01-04 12:19:29
    Od: Heraklit <r...@f...pl>

    Był sobie taki dzień: 4 styczeń (poniedziałek), gdy o godzinie 12:05
    *Kris* naskrobał(a):

    > Jeśli jeszcze nic nie masz na piętrze to nie zastanawiaj się tylko rób podłogówkę.
    Cenowo powinno wyjść taniej niż grzejniki a komfort bez porównania lepszy.
    Piętro ma łazienkę i trzy pokoje: sypialnia, tzw. "biuro" i pokój
    "młodego". Średnia wielkość pokoju to około 12m kw., czyli nie są to
    duże powierzchnie (cały dom to 100m kw.) Grzejnik w sypialni bardziej
    się sprawdzi: komandor. duże łóżko, wietrzenie i szybkie grzanie. Pokój
    "młodego" też ma łóżko, pewnie będzie dywan. Z tych powodów jakoś nie
    widzę podłogówki z jej długim czasem nagrzewania czy studzenia się.
    Podłogówka jest w łazience i w przedpokoju.

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2016-01-04 12:08:44

  • 8. Data: 2016-01-04 12:24:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 stycznia 2016 12:18:25 UTC+1 użytkownik Heraklit napisał:
    > widzę podłogówki z jej długim czasem nagrzewania czy studzenia się.

    Podłogówka ma się nagrzać raz(na początku sezonu) i wystygnąć tez raz(na koniec
    sezonu;)

    > Podłogówka jest w łazience i w przedpokoju.
    8lat temu zrobiłem dokładnie tak samo i dwóch rzeczy żałuję do dzisiaj- że nie dałem
    podłogówki w całym domu. Druga rzecz to dwa grzejniki łazienkowe które powiesiłem w
    łazienkach gdzie jest podłogówka., Przez te lata chyba ze dwa razy były włączone.

  • 9. Data: 2016-01-04 15:41:11
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 4 Jan 2016 11:59:32 +0100, Heraklit napisał(a):

    > Może i tak, ale takie rozwiązanie znacznie przekroczy budżet i według
    > mnie mało praktyczne.

    Co jest praktycznego w kalafiorach poza możliwością szybkiej zmiany
    temperatury pomieszczenia, z czego pewnie w ogóle nie będziesz korzystać?
    Kurz + jego cyrkulacja, zabiera miejsce, estetyka wątpliwa, bywają
    hałaśliwe. Kompletnie nie rozumiem tego podziału podłogówka dół / kalafiory
    góra.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 10. Data: 2016-01-04 17:14:53
    Od: w...@g...com

    > Co jest praktycznego w kalafiorach poza możliwością szybkiej zmiany
    > temperatury pomieszczenia, z czego pewnie w ogóle nie będziesz korzystać?

    No naprzykład chce położyć dywan/wykładzinę u dziecka w pokoiku albo drewnianą
    podłogę. Nie każdy lubi się bawić na glazurze/gresie ani na panelach.

    pzdr
    Bogdan