-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin3!goblin1!goblin.st
u.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.
neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Piec kondensacyjny z zew. zasobnikiem - czy koniecznie?
Newsgroups: pl.misc.budowanie
References: <5cdea827$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<5cdee2a5$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<5cdf08a5$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<5cdfbab5$0$531$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<5cdfc44b$0$17354$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<5cdfd686$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<5cdfee24$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@g...com>
<5ce3f074$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@g...com>
From: Uzytkownik <a...@s...pl>
Date: Tue, 21 May 2019 18:34:04 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.6.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <0...@g...com>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Content-Language: pl
Lines: 224
Message-ID: <5ce42883$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 5.173.105.11
X-Trace: 1558456452 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 524 5.173.105.11:2848
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:552576
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2019-05-21 o 16:06, Kris pisze:
>> To idź i wytłumacz to Niemcowi.
>>
>> W Niemczech nie masz możliwości kupić taniej. Jest cena katalogowa,
>> którą ustala producent i dla klienta końcowego jest to cena ostateczna.
> A skąd ta pewność
Bo w rodzinie i wśród znajomym mam kilka osób, które prowadzą swoje
firmy m.in. w Niemczech.
> Szwagier mój osobisty od kilku już lat za zachodnią granica partaczy w
instalatorstwie i nic takiego nie potwierdza
> A na szybko na ebay kocioł który Khyżo poleca
> https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_nkw=ZSB14-
3C&_sacat=0&rt=nc&LH_PrefLoc=1
> Od 1300 do 1600 euro.
Dziękuję Ci, że jednak mnie popierasz i potwierdzasz to co piszę :)
1425 Euro to ponad 6000zł wysyłka z Włoch.
a 1625,38 Euro to już prawie 7000zł też wysyłka z Włoch.
Jak widać są to ceny katalogowe lub bliskie katalogu z lekką przewagą wzwyż.
A tu masz katalog Junkers z cenami katalogowymi:
https://www.junkers.pl/files/JUNKERS-BOSCH_Cennik_ur
zadzen_obowiazuje_od_18.04.2019_2_PL.pdf
Co prawda nie ma w nim tego modelu, bo już chyba wyszedł z produkcji,
ale masz podobne w cenach katalogowych.
A teraz poszukaj mi na Ebayu tego kotła w cenie 914 Euro i do tego w
Niemczech, bo za tyle je sprzedają desperaci w Polsce
https://www.ceneo.pl/1591634
> Faktem że w szczegóły się nie wdawałem tylko na szybko oferty z Niemiec
wyfiltrowałem
Z Ebaya, ale nie z Niemiec.
>> Rabaty są tylko i wyłącznie dla firm instalatorskich i sprzedawców.
> Tak w Niemczech akurat nie jest z tego co sie orientuje
>
>> Żaden klient detaliczny nie powinien widzieć jakiegokolwiek rabatu.
> A wprost przeciwnie. Ze zmowami cenowymi różne UOKiKi walczą
To nie jest zmowa cenowa. To cena katalogowa producenta. Mylisz
kompletnie pojęcia. Ustalenie przez producenta ceny katalogowej i
sprzedawanie w jednej cenie w każdym sklepie nie podlega pod "zmowę cenową".
Zmowa cenowa byłaby wtedy, gdyby na rynku były tylko 3 firmy i ustaliły
między sobą, że nie wolno sprzedawać za mniej niż, a cena byłaby
bezzasadnie wygórowana.
>> I to jest zdrowa polityka cenowa.
> Dal instalatorów zdrowa.
> Dla sprzedawców niekoniecznie co widać chociażby w Polsce że wolą zjechać ze
sztywnej ceny żeby sprzedać więcej.
Widzisz sprzedaż w hurtowniach to w 99% firmy instalatorskie.
>> W Polsce to jest dżungla, która niszczy rynek usług.
> Bo rynek usług powinien zajmować się usługami a sprzedażą niech zajmują się
sprzedawcy
Znów mylisz pojęcia.
Usługa to "wykonanie ogrzewania", a żeby wykonać tą usługę to firma
instalatorska musi wykorzystać materiały na któe składają się: materiały
hydrauliczne (rury, zawory, złączki, itd.), elementy montażowe (konsole,
szyny, profile, uchwyty, obejmy, kołki itd.) oraz urządzenia (kocioł,
zasobnik CWU, pompy, automatyka itd.)
>> Dla przykładu
>> brałem towar w hurtowni. Dostawałem rabat. Aby móc sprzedać ten towar to
>> z mojego rabatu nie mogłem zostawić sobie więcej jak 5%. Nikomu (ani
>> sprzedawcy w hurtowni, a zwłaszcza inwestorowi) do tego jego pustego łba
>> nie potrafiło dotrzeć, że muszę poświęcić czas, spalić paliwo, aby towar
>> odebrać z hurtowni i zawieźć do klienta.
> A co sprzedawce i klienta obchodzi ile i na co Ty czasu poświęcasz?
> Czy biorąc od klienta zapłatą zastanawiasz się ile i na co on czasu poświecił żeby
te pieniądze zarobić?
O czym Ty w ogóle piszesz?
Ja piszę o sytuacji, że mam wykonać usługę i przedstawiam klientowi cenę
całej usługi wraz z ceną materiałów, a klient cwaniaczy i załatwia
taniej i żąda ode mnie, abym poświęcił swój czas, swoje auto, poniósł
koszty paliwa tylko po to, aby on mógł zaoszczędzić.
To tak jak byś poszedł do piekarza i zapytał czy ten chleb to z mąki to
ze młyna od Jorgusia zza wartkiej rzeki?
Po usłyszeniu, że nie od Jorgusia to poszedłbyś do Jorgusia, żeby Ci
sprzedał mąkę, a następnie udał się do piekarza i mu powiedział pan to
żeś złodziej, masz pan jechać i mi przywieźć mąkę łod Jorgusia i mosz mi
pan sprzedać ten chleb o połowę taniej.
Czy Twoi klienci rozliczają Cię ze składników Twojej pracy z usługi,
którą świadczysz?
Widzisz instalatorstwo to taka chujowa obecnie dziedzina, że co chwilę
firmy się zwijają, a na rynku pozostaje tylko bylejakość i tandeta.
>> Czyli tak naprawdę to co
>> powinienem zarobić na tym towarze to szło w koszty praktycznie w
>> transport i gówno miałem z tego towaru, a jeszcze dołożyć do interesu,
>> bo swój czas musiałem dać za darmo.+
> To klienta wina że złe skalkulowałeś swoją cenę?
Ale ja jej nie skalkulowałem źle. Ja zostałem postawiony przed faktem
dokonanym, że nie jestem w stanie uczciwie sprzedać swojej usługi bez
oszukiwania klienta, a że nie umiem oszukiwać klienta to po prostu
przestałem dla niego świadczyć usługi.
>> Mój klient poszedł do hurtowni osobiście i wynegocjował ten towar w tej
>> samej cenie co ja, a nierzadko za jeszcze mniej.
> Najczęściej indywidualnie dostanie jeszcze niższą cenę jak instalatorzy bo może
ponegocjować
> Instalatorowi na negocjacjach ze sprzedawcami nie zależy bo i tak na końcu płaci
klient. Instalatorzy mają jakies stałe upusty w hurtowniach jako "stali klienci" i
jak raz w miesiącu hurtownia wystawia im faktury to nalicza na wszystko np 5% rabatu
> Indywidualny klient ma motywacje(swoją kase) żeby wynegocjować większy rabat
Ale rabat dla instalatora to jest rabat instalatora. Widzę nie czujesz
tego i nie rozumiesz.
Rzecz w tym, że klient nie jest instalatorem i nie może dostawać rabatu
instalatora, choćby dlatego, że klient zrobi zakup raz i do tego jeszcze
będzie przebrzydzał i wybrzydzał, a instalator przychodzi wielokrotnie w
tygodniu po materiały.
>> No to mówię to nich
>> kupi i przywiezie to ja mu go zamontuję. Ale on nie ma jak tego
>> przywieźć i żebym jechał po ten towar, który on sobie kupi. No to ja
>> mówię, że mogę mu przywieźć, ale muszę doliczyć sobie dodatkowe koszty
>> (mój czas i koszty paliwa) i już w tym momencie byłem dla tego klienta
>> złodziejem i cwaniaczkiem, bo chciałem go oskubać.
> Widocznie albo klient burak albo ty na początku złe ofertę przedstawiłeś
> A tak w ogóle to opowiastka typowa ale naciągana
> Hurtownie bez problemu dowożą co tam trzeba i gdzie trzeba więc instalator niech
się zajmie instalowaniem a nie handlem i transportem
ROTFL.
Kto wg Ciebie powinien jechać do hurtowni i złożyć zamówienie na
materiały, które hurtownia dowiezie na miejsce?
>> Poza tym byłem
>> złodziej, bo wcześniej chciałem za ten towar więcej niż on sam mógł go
>> kupić w hurtowni (którą to ja mu wskazałem, że tam się zaopatruję).
> Tam złodziejem od razu. Klient miał okazje kupić taniej TEN SAM produkt a ty się
dziwisz że nie kupił drożej
Ale ja nie mam żalu, że ktoś chce kupić taniej tylko o to, że jestem
nazywany przez klienta cwaniaczkiem i oszustem, bo w hurtowni nie
szanują instalatora.
>> Kończyło się na tym, że proponowałem, aby sobie znalazł uczciwego
>> wykonawcę, a z hurtownią się żegnałem i już więcej tam się nie
>> zaopatrywałem.
> https://youtu.be/uaH7r30oSgk?t=44
> Z takim podejściem to nie dziwne że musiałeś zrezygnować z usług i przejść na etat
czy tam gdzie.
> Ale w sumie racja- po co się użerać z wrednymi klientami jak można inaczej kase
zarabiać.
Od razu zrezygnować z usług. Nie zrezygnowałem z usług, dalej prowadzę
działalność gospodarczą, ale przynajmniej nie użeram się z takimi
klientami indywidualnymi.
>> Na szczęście
>> część hurtowni w ogóle nie obsługuje detalu, a jeżeli już to klient
>> detaliczny dostanie towar po cenie katalogowej.
> Albo podzie do sąsiedniej i dostanie z rabtem lub z allegro mu przywiozą pod dom
Nie do końca. Choć z oporem, aczkolwiek idzie ku dobremu. Coraz mniej
hurtowni obsługuje detalistę, a jeżeli już to poziom rabatowy
instalatora jest poza zasięgiem detalisty.
> Klima w Peugeocie mi nie działała
> Pojechałem na warsztat, sprawdzili, stwierdzili że uszkodzona chłodnica klimy
> skasowali mnie za diagnozę 60zł(i jak najbardziej ok pretensji o to nie mam)i
powiedzieli ze za dwa dni mogą mi sprowadzić chłodnice(380zł) + wymiana (50zł)
> Na szybko zerknąłem w internet i umówiłem się z nimi że chłodnice sam kupie, oni mi
wymienią+ klimę napełnia
> Zgodzili się
> Na drugi dzięn chłodnicę kurier przywiózł gdzie mu wskazałem, zapłaciłem za nią
153zł i pojechałem na warsztat wymienić.
> wymienili, instalację napełnili zapłaciłem tak jak się dogadaliśmy
> 220zł które zaoszczędziłem starczyło prawie na nowy czynnik+ jego wymianę na tym
warsztacie
> A właściciel warsztatu zaoszczędził czas na zamawianiu dla mnie nowej chłodnicy;)
Gratuluję! :)
Gdyby ten mechanik kupił sam tą chłodnicę i ją zamontował to w razie
problemów masz tylko jednego, do którego kierujesz roszczenia.
Skoro kupiłeś sam to przecież mechanik nie może odpowiadać za jakość tej
chłodnicy - jest to chyba zrozumiałe?
Będziesz musiał skorzystać z gwarancji to pojedziesz do mechanika, aby
Ci ją zdemontował, następnie wyślesz ją do sprzedawcy, a ten po 14
dniach wyśle Ci odpowiedź, że reklamacja nie została uwzględniona z
powodu złego montażu.
I co wtedy?
Poza tym czy chłodnia, którą kupiłeś to ten sam model, który oferował
mechanik i tak samo trwały?
Wiesz, ja mam zasadę, że wolę załatwiać wszystko przez mechaników, bo
wierzę w to, że mają większe rozeznanie ode mnie co wybrać, jakiej firmy.
To jest dokładnie tak jak z instalatorami. Nie montuje się klientowi
najtańszego badziewia, choćby po to, żeby później nie przyszedł i nie
obił facjaty :)
Jestem tego świadomy, że ten mechanik dostaje spory rabat i z tego
rabatu korzysta. Nigdy żadnego z mechaników nie rozliczałem z tego gdzie
kupił i za ile. Interesuje mnie tylko i wyłącznie cena finalna, abym
wiedział ile kasy mam przygotować oraz jakość wykonanej usługi.
> Każdy pewnie zna przypadki ze usługę spartaczyła "firma"
> Tak samo reklamacje- czasami trudniej się doprosić o poprawki "firmę" niz lokalnego
Kazia
j.w.
A propos Kaziów to mi nawet nie mów, bo co chwilę słyszę, że przestał
odbierać telefony :)
>> Ot, dlaczego jest jak jest.
> Z moich obserwacji wynika ze najwięcej kłopotów i problemów jest jak się umówisz z
firmą na usługę "robocizna+ materiały"
> Wtedy jako inwestor przepłacasz a niewiele za to zyskujesz
> dlatego ja zawsze jak zlecam robotę to omawiamy zakres robót, proszę o podanie ceny
za robociznę a materiały załatwiam sam.
j.w.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.05.19 19:39 WS
- 21.05.19 22:18 Marek
- 21.05.19 23:30 Uzytkownik
- 22.05.19 07:55 Marek
- 22.05.19 09:23 Kris
- 22.05.19 09:49 Uzytkownik
- 22.05.19 11:29 Uzytkownik
- 22.05.19 11:40 Marek
- 22.05.19 11:53 Kżyho
- 22.05.19 12:58 Uzytkownik
- 22.05.19 13:01 Uzytkownik
- 22.05.19 13:31 Kris
- 22.05.19 17:21 Marek
- 22.05.19 18:32 Uzytkownik
- 22.05.19 19:37 Kris
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- ...a po nocy, przychodzi dzień...
- pierdolec na punkcie psa
- Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- Jak dobrze zrobić dach drewutni?
- Inteligentne oświetlenie schodów
- Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- Re: Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- szukam speca od mini-remontow (w w-wie)
- Sezon grzewczy kurła
- ogłoszenie widziałem na słupie WN
- miałem zły sen
- Wilgotnosciomierz?
- co się rzuca w oczy w PL
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-15 ...a po nocy, przychodzi dzień...
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-10-18 Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- 2024-10-16 Jak dobrze zrobić dach drewutni?
- 2024-09-23 Inteligentne oświetlenie schodów
- 2024-09-22 Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- 2024-09-22 Re: Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- 2024-09-18 szukam speca od mini-remontow (w w-wie)
- 2024-09-13 Sezon grzewczy kurła
- 2024-09-11 ogłoszenie widziałem na słupie WN
- 2024-09-10 miałem zły sen
- 2024-09-09 Wilgotnosciomierz?
- 2024-09-08 co się rzuca w oczy w PL