eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePiec kondensacyjny z zew. zasobnikiem - czy koniecznie?Re: Piec kondensacyjny z zew. zasobnikiem - czy koniecznie?
  • Data: 2019-05-22 09:23:21
    Temat: Re: Piec kondensacyjny z zew. zasobnikiem - czy koniecznie?
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu wtorek, 21 maja 2019 18:34:21 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Bo w rodzinie i wśród znajomym mam kilka osób, które prowadzą swoje
    > firmy m.in. w Niemczech.

    Ja również i zeznają coś innego

    > Dziękuję Ci, że jednak mnie popierasz i potwierdzasz to co piszę :)
    >
    > 1425 Euro to ponad 6000zł wysyłka z Włoch.
    >
    > a 1625,38 Euro to już prawie 7000zł też wysyłka z Włoch.

    A czemu przeliczasz na PLN? Zdawało mi się ze o rynku niemieckim piszemy

    > A teraz poszukaj mi na Ebayu tego kotła w cenie 914 Euro i do tego w
    > Niemczech, bo za tyle je sprzedają desperaci w Polsce
    >
    > https://www.ceneo.pl/1591634

    Celowo zamydlasz bo nie wierze ze nie wiesz o czym mowa
    Napisałeś ze w Niemczech cena katalogowa jest i taniej się nie kupi a ja napisałem że
    to =ewidentna nieprawda i podałem przykład że ten sam kocioł ma rozrzut cenowy w
    Niemczech od 1300 do 1600 euro.
    Więc ta cena katalogowa sztywna tam wcale nie jest

    > Widzisz sprzedaż w hurtowniach to w 99% firmy instalatorskie.

    Zagraj w totka bo szczęście masz i trafiasz na ten 1% klientów co to sami sobie w
    hurtowniach kupują
    A w czym instalator lepszy dla hurtownika opd klienta indywidualnego?
    5 kotłów na raz nie kupuje. ?Jak ma 5 klientów to kupuje 1 kocioł co tydzień przez 5
    tygodni
    Jak ci klienci sami kopia to hurtownia tez sprzeda 5 kotłów
    Piszesz że klienci idioci a sam uważasz chyba sprzedawców za idiotów bo nie chca
    sprzedawać tak jak Tobie się marzy tylko własna politykę sprzedażny prowadzą.


    > Usługa to "wykonanie ogrzewania", a żeby wykonać tą usługę to firma
    > instalatorska musi wykorzystać materiały na któe składają się: materiały
    > hydrauliczne (rury, zawory, złączki, itd.), elementy montażowe (konsole,
    > szyny, profile, uchwyty, obejmy, kołki itd.) oraz urządzenia (kocioł,
    > zasobnik CWU, pompy, automatyka itd.)

    No i ok
    I albo umawiasz się z klientem że cena xxxPLN i Ty wszystko kupujesz i instalujesz
    albo umawiasz się ze cena yyypln i klient dostarcza na budowę co tam potrzebne
    Ja zawsze ta drugą wersję jako klient wybieram

    > Ja piszę o sytuacji, że mam wykonać usługę i przedstawiam klientowi cenę
    > całej usługi wraz z ceną materiałów, a klient cwaniaczy i załatwia
    > taniej i żąda ode mnie, abym poświęcił swój czas, swoje auto, poniósł
    > koszty paliwa tylko po to, aby on mógł zaoszczędzić.

    Albo zmyślasz albo wyjątkowy burak ten klient ze nie potrafi z hurtowni na plac
    budowy kotła gazowego dostarczyć.

    > Widzisz instalatorstwo to taka chujowa obecnie dziedzina, że co chwilę
    > firmy się zwijają, a na rynku pozostaje tylko bylejakość i tandeta.

    Bo jak oprócz usług chcą się zajmować jeszcze handlem to może dlatego
    Niech robią to co potrafią najlepiej
    A skoro się zwijają to znaczy ze rynek je negatywnie zweryfikował

    > Ale ja jej nie skalkulowałem źle. Ja zostałem postawiony przed faktem
    > dokonanym, że nie jestem w stanie uczciwie sprzedać swojej usługi bez
    > oszukiwania klienta, a że nie umiem oszukiwać klienta to po prostu
    > przestałem dla niego świadczyć usługi.

    Normalna sprawa w biznesie- nie dogadaliście się
    >
    > Rzecz w tym, że klient nie jest instalatorem i nie może dostawać rabatu
    > instalatora, choćby dlatego, że klient zrobi zakup raz i do tego jeszcze
    > będzie przebrzydzał i wybrzydzał, a instalator przychodzi wielokrotnie w
    > tygodniu po materiały.

    To ze tak twierdzisz to nie znaczy że tak jest.
    Sam wyżej napisałeś ze klient dostał taki sam czy nawet większy rabat
    Powtórze klient sam wynegocjuje większy rabat bo ma ku temu motywację(swoją kasę)
    Instalator takiej motywacji nie ma bo i tak za towar płaci klient

    > ROTFL.
    >
    > Kto wg Ciebie powinien jechać do hurtowni i złożyć zamówienie na
    > materiały, które hurtownia dowiezie na miejsce?

    Nie traktuj rozmówców jak idiotów proszę.
    Skoro klient wybrał opcję ze on sam materiały kupuje to on sam dba o to aby na budowę
    trafiły
    A najczęściej wystarczy telefon do hurtowni i towar trafia na budowę

    > Od razu zrezygnować z usług. Nie zrezygnowałem z usług, dalej prowadzę
    > działalność gospodarczą, ale przynajmniej nie użeram się z takimi
    > klientami indywidualnymi.

    No i ok. Rynek próżni nie lubi i na Twoje miejsce inni zapewne wskoczyli.

    > Gratuluję! :)

    Dzięki

    > Gdyby ten mechanik kupił sam tą chłodnicę i ją zamontował to w razie
    > problemów masz tylko jednego, do którego kierujesz roszczenia.


    I 220zł mniej w kieszeni.
    Czyli zamiast 680zł zapłaciłem 450zł- ponad 30% taniej
    Gdyby różnica była 50zł to pewnie bym sobie głowy nie zawracał

    > Skoro kupiłeś sam to przecież mechanik nie może odpowiadać za jakość tej
    > chłodnicy - jest to chyba zrozumiałe?

    Ależ oczywiste- dorośli ludzie jesteśmy

    > Będziesz musiał skorzystać z gwarancji to pojedziesz do mechanika, aby
    > Ci ją zdemontował, następnie wyślesz ją do sprzedawcy,

    Mniej więcej tak to sobie wyobrażam. No może z ta różnica że sam zdemontuje bo akurat
    w peugeocie 307 jest to banalnie proste

    >a ten po 14
    > dniach wyśle Ci odpowiedź, że reklamacja nie została uwzględniona z
    > powodu złego montażu.
    > I co wtedy?

    Jeśli bym musiał korzystać z gwarancji z powodu złego montażu to bym do mechanika
    kierował roszczenie.
    Jeśli chłodnica się rozszczelni to skorzystam z rękojmi ew gwarancji producenta(bo to
    akurat polski producent)
    I uwierz mi ze spokojnie dam sobie rade z odzyskaniem wszystkich kosztów

    > Poza tym czy chłodnia, którą kupiłeś to ten sam model, który oferował
    > mechanik i tak samo trwały?

    Bardzo możliwe że trwalszy.

    > Wiesz, ja mam zasadę, że wolę załatwiać wszystko przez mechaników, bo
    > wierzę w to, że mają większe rozeznanie ode mnie co wybrać, jakiej firmy.

    No i ok
    Też często swojego mechanika pytam co poleca i albo się dogadujemy że on sam zamawia
    i montuje albo pozbawiam go kłopotu sprowadzania części bo sam je kupie i przywiozę.
    Nie ma z tym żadnych problemów

    > To jest dokładnie tak jak z instalatorami. Nie montuje się klientowi
    > najtańszego badziewia, choćby po to, żeby później nie przyszedł i nie
    > obił facjaty :)

    Życie mnie nauczyło ze jak klient zamówi usługę z materiałami to ma zamontowane
    najtańsze części(i niekoniecznie jest to badziewie bo czasy gdzie cena świadczyła o
    jakości minęły bezpowrotnie chyba) bo wtedy więcej instalatorowi zostaje w kieszeni.

    > Jestem tego świadomy, że ten mechanik dostaje spory rabat i z tego
    > rabatu korzysta. Nigdy żadnego z mechaników nie rozliczałem z tego gdzie
    > kupił i za ile.

    Ja również
    Krótkie pytanie ile część kosztuje u niego i albo biorę od niego albo sam kupuje.
    Co w tym dziwnego
    Co do mechaników u nas to większość zaopatruje się w lokalnym AutoLandzie
    Czasami ceny sa ok, czasami warto sobie coś via net ściągnąć

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1