eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePieco-kominek, kominek kumulacyjny, CMA, hypocaustum, hipokaustaRe: Pieco-kominek, kominek kumulacyjny, CMA, hypocaustum, hipokausta
  • Data: 2014-03-08 06:50:41
    Temat: Re: Pieco-kominek, kominek kumulacyjny, CMA, hypocaustum, hipokausta
    Od: uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-03-07 13:03, Krzysztof Garus pisze:
    > Mam pewne watpliwosci czy sterowanie ta przepustnica to bedzie "pan pikus".
    Bezwladnosc pieca ogromna.

    > bajcik

    A co ma do rzeczy bezwładność pieca?
    Przecie przepustnica nie będzie sterowała temperaturą pieca tylko
    temperaturą płyty grzewczej, zastępującej grzejnik. Ta płyta ma być
    podgrzewana ciepłem z pieca. Sam piec musi być zaizolowany warstwą
    ocieplenia, aby zbyt dużo ciepła nie przenikało wprost z pieca do otoczenia.
    Jeżeli zaś chodzi o sterowniki i regulację przy użyciu siłownika to
    odbywa się ta regulacja krokowo, a nie na zasadzie otwórz na max i
    zamknij na max. Regulator mierzy temperaturę takiej płyty grzewczej
    (grzejnika) i malutkimi krokami przymyka lub otwiera przepustnicę, aby
    utrzymać stałą temperaturę płyty (grzejnika). Po jakimś czasie dojdzie
    do takiej pozycji otwarcia przepustnicy, że ustali się równowaga
    pomiędzy temperaturą tej płyty, a ilością strat ciepła w danym
    pomieszczeniu. Sterowniki takie mogą tą zadaną temperaturę zmieniać w
    zależności od zapotrzebowania ciepa (strat budynku), realizując tzw.
    regulację pogodową. Przykładowo jeżeli przy temperaturze zewnętrznej +10
    stopni Celsjusza do utrzymania komfortowej temperatury w domu wystarczy
    temperatura naszego grzejnika +50 stopni Celsjusza to przy -10 stopniach
    Celsjusza na zewnątrz, będzie np. potrzebna temperatura grzejnika na
    poziomie +70 stopni Celsjusza.
    Takie funkcje można zrealizować tanimi regulatorami zaworu mieszającego
    z funkcją pogodową oraz regulacją pokojową, które mierząc temperaturę
    zewnętrzną oraz temperaturę pokojową, regulują płynnie siłownikiem. W
    tym przypadku zamiast siłownik zaworu mieszającego, będzie to siłownik
    przepustnicy, a zamiast temperatury wody za zaworem, będzie temperatura
    powietrza za przepustnicą lub płyta grzewcza, którą to powietrze ogrzewa.