  • Data: 2009-07-16 21:24:09
    Temat: Re: Pielęgnacja drzew
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Bartłomiej Syryjczyk wrote:

    > Już wiem, że jeśli przycięcie gałęzi doprowadzi w ciągu 24 miesięcy do
    > obumarcia drzewa, należy się kara.
    > Nie chciałem sobie robić kłopotów, bo niewłaściwe przycięcie gałęzi i
    > zaproszenie później komisji do pooglądania tego (wizja w związku z
    > całkowitym wycięciem) to proszenie się o kłopoty. Dlatego szukam
    > gdzieś opisu jak przycinać "zgodnie ze sztuką" (tak poradzono mi w
    > UM).
    > Poczytałem już o dezynfekcji narzędzi i smarowaniu ran drzewa,
    > gdzieniegdzie doradzają, by wziąć do tego firmę. Dla mnie to tylko
> [...]

    zdaje sie plan przyciec musi ci zapewnic dendrolog, a nastepnie mozesz
    dopiero zgodnie z nim przycinac. samemu nie wolno ci nic zrobic, tzn.
    mozesz, ale ponosisz za skutki odpowiedzialnosc j/w (a drzewo moze obumrzec
    przez zlosliwego sasiada np. ktory podpatrzy ze ciales cos i chce
    zebys 'poplynal' na paredziesiat tys (zwykle kara to kolo 20tys dla tego
    typu drzewek, dla bardziej 'szlachetnych' 80-100tys , przynajmniej tutaj -
    dolnoslaskie))