    From: alberciq <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pierwsza zima z pompą ciepła 7 kW - wrażenia
    Date: Wed, 7 Mar 2018 11:10:44 +0100

    W dniu 01.03.2018 o 18:13, Marcin N pisze:
    > To mój pierwszy sezon zimowy w domu.

    to i ja się podepnę ze swoją pompą ciepła
    pierwszy sezon gdy ogrzewam dom - jeszcze tam nie mieszkam, ale
    temperaturę utrzymuje 20st, grzeje od 28 listopada.
    Od tamtego czasu pompa pracuje tylko w nocnej taryfie i zużyła prądu za
    430zł (3 miesiące, w tym ostatnie mrozy)

    Dom po podłogach 250m^2 z czego 50m garaż + pom techniczne(wszystko
    ogrzewane) oczywiście podłogówka 100%

    Pompa gruntowa 13kW, kolektor poziomy na powierzchni 350m^2 na
    głębokości 1,8m na granicy piasek/glina temperatura powrotu po 2h pracy
    na 100% 2stC

    wychodzi mniej niż 150zł miesięcznego grzania w okresie zimowym..

    po zamieszkaniu na pewno nastąpią zmiany, obecnie nie pracuje
    wentylacja, oraz zużycie ciepłej wody jest znikome, jednak dojdzie
    ciepło bytowe...