eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePionowe Siłownie Wiatrowe - fake 100-lecia › Re: Pionowe Siłownie Wiatrowe - fake 100-lecia
  • X-Received: by 2002:a05:622a:58c:: with SMTP id c12mr5609365qtb.594.1639327467845;
    Sun, 12 Dec 2021 08:44:27 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a05:622a:58c:: with SMTP id c12mr5609365qtb.594.1639327467845;
    Sun, 12 Dec 2021 08:44:27 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!feeder6.news.weretis
    .net!news.misty.com!border2.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!news-out.g
    oogle.com!nntp.google.com!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.com!no
    t-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 12 Dec 2021 08:44:27 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <61b61c74$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=46.134.4.156;
    posting-account=XS5sXwoAAABKU0kHcsk_nashWaidAu0Q
    NNTP-Posting-Host: 46.134.4.156
    References: <a...@g...com>
    <61b13687$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <6...@g...com>
    <61b13dcc$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <61b15849$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <7...@g...com>
    <7...@g...com>
    <61b16d9f$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
    <61b2f3e3$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    <61b61c74$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <6...@g...com>
    Subject: Re: Pionowe Siłownie Wiatrowe - fake 100-lecia
    From: a a <m...@g...com>
    Injection-Date: Sun, 12 Dec 2021 16:44:28 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 123
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:579134
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sunday, 12 December 2021 at 16:59:51 UTC+1, A S wrote:
    > W dniu 2021-12-10 o 08:38, WS pisze:
    > >
    > > Podany tu przykład z żaglem (bojery, żaglówka) jest w sumie idealny. Pływałeś
    kiedyś?
    > > Bierzesz ta "ramkę" wyznaczona przez żagiel i uważasz, że im większa, tym
    lepiej... a to tak zupełnie nie działa...
    > >
    > Ale o czym mówimy? Wspominana ramka, czyli przekrój czynny na działanie wiatru
    > ogranicza maszyny wiatrowe, jakie one by nie były. Profile lotnicze (byłem
    modelarzem :)
    > są mykiem dla podniesienia sprawności. Więcej niż energia kinetyczna strumienia
    względem
    > wiatraka nie wyciśniesz, nawet jak coś tam będzie się ruszać szybciej niż wiatr.
    >
    > Nie wiem czy to była wypowiedz na temat. Spór między VAWT i HAWT trwa nadal i ma
    się dobrze.
    > A a nie wziąłeś pod uwagę że VAWT mogą mieć jakieś ruchome klapy do łapania wiatru.

    > Taka klapa przypomina mi drzwi w przeciągu.
    >
    > pozdr
    > --
    > A S
    Jeżeli ktos nadal nie wie, jak działa żeglowanie pod wiatr., czyli halsowanie
    to są kursy żeglarskie i dziesiątki stron w internecie, dla amatorów
    i każdy amator latwo to zrozumie, juz po tygodniu czytania.

    Ale nikt nie powie, że halsowanie jest możliwe tylko dlatego, że łódka ma opływowy
    kształt dziobu, a rufa przypomina poprzeczne zakończenie trumny, hamując pływanie
    tyłem do tyłu

    Budując łódkę symetryczną, z 2 dziobami, zamiast dziobu i rufy,
    żeglowanie i halsowanie będzie przypominac pływanie na nadmuchanej dętce


    ==
    ==Żadna jednak łódź nie zdoła żeglować prosto pod wiatr, ale jacht może popłynąć
    kursem odchylonym od kierunku wiatru jedynie 12-150. Aby posuwać się zgodnie z
    kursem, z którego wieje wiatr, łódź musi halsować, czyli płynąć zygzakiem. Im
    bardziej kurs zbliża się do kierunku wiatru, tym mniejsza jest prędkość łodzi.

    https://www.charter.edu.pl/baza-wiedzy/morskie-opowi
    esci/jak-sie-zegluje-pod-wiatr/
    --
    Jak się żegluje pod wiatr - charter.edu.pl
    https://www.charter.edu.pl/baza-wiedzy/morskie...

    Może wydać się to dziwne, ale najważniejszą siłą, która prowadzi łódź pod wiatr jest
    podciśnienie. Efekt podciśnienia powstaje zgodnie z prawami aerodynamiki. Strumień
    powietrza opływający żagiel zmienia swój kierunek, co powoduje jego zwężenie na
    stronie zawietrznej żagla. Kiedy strumień poruszającego się powietrza ulega zwężeniu,
    zwiększa się ...
    Teoria żeglowania :: Jachtomania
    jachtomania.manifo.com/teoria-zeglowania

    To wszystko dzięki sile nośnej powstałej na żaglu, gdy wiatr uderza w żagiel pod
    kątem (opływa go) Wiatr uderzający o żagiel pod kątem rozdzielany jest na dwie
    części. Jedna część owiewa powierzchnię nawietrzną (zewnętrzna) a druga zawietrzną
    (wewnętrzną).
    Kurs - Teoria żeglowania
    https://www.zeglarskiswiat.pl/.../Teoria_zeglowania/
    18

    Teoria żeglowania. 1. Wiatr rzeczywisty, własny i pozorny. Wiatr rzeczywisty - jest
    wywołany ruchem cząsteczek powietrza z obszaru wysokiego ciśnienia do obszaru
    niższego ciśnienia. Wiatr własny - to odczuwany na poruszającym się jachcie opór
    cząsteczek powietrza. Wiatr pozorny - to wiatr odczuwalny przez żeglarza podczas
    żeglugi, jest to wypadkowa ...
    KURSY ŻEGLOWANIA WZGLĘDEM WIATRU - Odyssey Sailing Club
    https://odyssey-sailing-club.pl/kursy-zeglowania-wzg
    ledem-wiatru

    21.06.2019 ? Foka należy ustawić po przeciwnej stronie niż grota, aby odsłonić go na
    wiatr. Położenie grota decyduje o halsie, którym płyniesz. Żeglowanie na motyla
    wymaga dużej wprawy oraz obserwowania zmian wiatru. Żeglowanie na powyższych kursach,
    wymaga zrozumienia zasad właściwego ustawienia żagli oraz rozmieszczenie ciężaru na
    jachcie.
    ABC żeglowania - od teorii do praktyki żeglarskich ...
    https://puntovita.pl/abc-zeglowania

    16.02.2021 ? Druga ogólna zasada abc żeglarstwa stanowi, że im bardziej od dziobu
    wieje wiatr, tym bardziej żagle powinny być wybrane do osi jachtu, a im bardziej od
    rufy - tym bardziej powinny być poluzowane na burtę.

    5/5(1)

    Podstawy żeglowania | WP abcZdrowie
    https://uroda.abczdrowie.pl/podstawy-zeglowania

    05.09.2013 ? Naucz się kontroli żagli. Najlepsi żeglarze potrafią dopasować
    ustawienia żagli do wiatru i wody. Żagle powinny być stosunkowo płaskie przy bardzo
    lekkim lub bardzo silnym wietrze, pełne podczas umiarkowanego wiatru. Ćwicz celowe
    wywracanie łodzi, w ten sposób będziesz wiedział jak zareagować, gdy wydarzy się to
    bez twojego udziału.

    4,4/5(181)

    Estimated Reading Time: 4 mins

    Baza wiedzy o teorii żeglowania. Teoria żeglowania
    https://www.obozyzeglarskie.com/baza-wiedzy/teoria-z
    eglowania

    Hals - określa sposób, w jaki płynący pod żaglami jacht porusza się w stosunku do
    wiatru. O halsie decyduje ustawienie głównego żagla . Prawy hals jest wtedy, gdy
    wiatr wieje w prawą burtę ( nawietrzną ), a żagiel ustawiony jest na lewej burcie (
    zawietrznej ).

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1