eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePiwnica - wysoki poziom wód gruntowych - na czym polega kłopot? › Re: Piwnica - wysoki poziom wód gruntowych - na czym polega kłopot?
    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Piwnica - wysoki poziom wód gruntowych - na czym polega kłopot?
    Date: Sun, 13 Sep 2015 20:35:13 +0200

    W dniu 13.09.2015 o 10:32, Marcin N pisze:
    > Powiedzmy, że chcę podpiwniczyć pół domu. Badanie gruntowe wykazało, że
    > wodę mam 1m pod powierzchnią. Na czym może polegać kłopot z taką piwnicą?

    jeśli ten dom już stoi - niemasz szans
    jeśli go budujesz - będzie drogo

    > Wiadomo, że da się ze 3 warstwy tego czarnego lepidła na ściany, podłogę
    > uszczelni się papą, albo folią budowlaną.

    nie wiem jak Ty to widzisz. hydroizolacja musi być od zewnątrz, nie od
    środka, więc oblepijając papą osiągniesz zmniejszenie przepuszczalności
    scian, nic więcej (ja już bym sugerował włókno szklane i żywicę...

    > Czy to nie wystarczy?

    nie. W mojej okoicy domy niemcy stawiali. A niedaleko zbudowali taki
    zbiornik na wodę, dla straży pożarnej. Polacy jak to polacy, zasypali
    zbiornik i od tego momentu zaczęły się jazdy z wodą w piwnicach w
    pormieniu kilkuset metrów. Poziom wód gruntowych wzrastał znacznie wraz
    z opadami. poprostu woda spływając szukała sobie przejścia, nie
    "leciała" do zbiornika.
    Większość domów (wspólnot) zrobiła hydroizolacje, odkopywanie
    fundamentów i takie tam pierdoły. jednakże najszybszy, najlepszy
    najtańszy efekt, przyniosło wykopanie studni (25cm średnicy 1m
    głębokości) i odprowadzenie z niej wody do kanalizacji. (czasowo pompką)

    ToMasz