  • Data: 2020-02-07 23:28:31
    Temat: Re: Płomień gazowy raz niebieski raz pomarańczowy
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    abomito pisze:

    > O wirusach w telekomunikacji dowiedziałem się przypadkiem-znajomy
    > tam pracował. Chodziło mi o podwójne naliczania opłat za połączenia.
    > Przyznał, że coś takiego było, ale zmieniał temat.

    Co znaczy "podwójne naliczanie"? Telekomunikacja (Polska SA) miała
    ciekawy sposób nalicznia opłat za połączenia zagraniczne. Jeśli
    ktoś dzwonił, a druga strona nie odebrała, to oczywiście taki
    rekord wypadał z billingu i opłata była zerowa. Ale jeśl podniósł
    słuchawkę, to postprocessing logów centrali obliczał czas od wybrania
    numeru do zakończenia połączenia, a nie od odebrania, jak by należało.
    Szwindel praktycznie nie do udowodnienia, bo trudno się zorientować,
    czy rozmowa trwała 14:21 minut, czy 14:54. A kasa z tego konkretna
    była.

    --
    Jarek