  • Data: 2020-02-08 16:03:06
    Temat: Re: Płomień gazowy raz niebieski raz pomarańczowy
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    > W jakim sensie?

    Na dalekich relacjach, głownie połączeniach MM i MN, zanim doszło do
    dzwonienia podstawiany był sygnał marszruty czasem cisza. Jak wtedy
    zliczano czas "początku" połączania.

    > Znam (znałem) strukturę rekordów Siemensa -- tam tak było, ale nie
    > przyszło mi do głowy doszukiwać się w tym piękna. W mojej tak jest,
    > ale to voip poskładany z różnych kawałków, oględnie ujmując, kundel.
    > Gdzieś jest inaczej?

    Jak jest teraz to nie wiem.
    Generalnie rekord bilingowy składał się z numerów AbA i AbB, czasu oraz
    daty rozpoczęcia i czasu oraz daty zakończenia połączanie, no liczby
    impulsów taryfikacyjnych za to połączenie. Czas rozpoczęcia i zliczanie
    impulsów zaczynało się od momentu zgłoszenia się abonenta AbB.
    Taki, na przykład, BIRT rejestrował też połączenia, które trwały 0
    sekund. Ale i tak w postprocesingu, połączenia od 0s do 1s nie były
    naliczane. Przyjmowało się, że takie połączenie nie doszło do skutku.
    No i jeszcze jedna sprawa, wiele central PABX zaczynało swoje zliczanie
    od momentu odwrócenia pętli, a to miało miejsce dopiero po zgłoszeniu
    AbB, a nie wybraniu ostatniej cyfry. Sprawa od razu do wychwycenia,
    szczególnie dla połączeń MN.