    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Płyta gipsowa GKB i kołki.
    Date: Tue, 25 Sep 2012 14:36:58 +0200
    <506162e4$0$26686$65785112@news.neostrada.pl>

    Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Nie uwierzycie ale najbardziej krzywe mieszkania widziałem w... Wiedniu.
    > Pod koniec lat 80' remontowaliśmy kilka mieszkań w kamienicy na
    > Mariahilferstrasse tuż za dworcem Westbahnhof.
    > Mieszkania były tak krzywe że szklanka położona bokiem na podłodze
    > rozpędzała się i rozbijała o ścianę.

    > Nie mam pojęcia jak mógł siąść tak budynek skoro to gęsta zabudowa.
    > Widocznie sąsiednie budynki też miały ten problem.

    W rudzie śląskiej w którejś z południowych dzielnic jest sporo krzywych
    domów (a przynajmniej było). Byłem w jednym z nich w połowie lat 90-tych.
    Właściciel był zegarmistrzem i aby mógł pracować musiał mieć wypoziomowane
    biurko więc zrobił sobie taki podest 2x2,5m i na tym stało biurko i krzesło.
    Wysokość podestu zmieniała się od 0cm do ponad 20cm - a to na 2,5m długości
    :-)

    Gdy wchodziłem po klatce schodowej (ten budynek to była kostka a warsztat na
    piętrze) to dostawałem choroby morskiej bo tak mi błędnik szalał na tych
    stopniach. Oczywiście cały czas musiałem trzymać się poręczy.

    Gdy tam byłem to właściciel już miał wybudowany nowy dom (na koszt kopalni)
    ale nie zdążył się jeszcze do niego przeprowadzić. Oczywiście problemy z
    krzywymi budynkami mieli tam już dawniej ale za komuny nie można było złego
    słowa o kopalniach powiedzieć o odszkodowaniach nawet nie marząc.

    Pozdrawiam
    Ergie

    Różnica w poziomie między parapetami dochodziła do 10cm. Aby wyprowadzić
    mieszkania do poziomów i pionów naklejaliśmy płyty na wszystkie ściany a na
    koniec szły sufity podwieszane z gipskartonów lub Mineralfasern. Podłogi
    były robione na nowo były zdzierane do drewnianych legarów dobijano nowe
    wypoziomowane, nasypywano keramzyt na to płyty OSB.
    I ciekawowstka... Kilka lat później w sąsiedniej kamienicy miałem okazję
    robić zarówno ściany z GK oraz instalację elektryczną u Żyda.
    Wyobraźcie sobie że sam narysował sobie projekt układu ścian, tak aby płytki
    ceramiczne nigdzie nie były docinane. Chodził za nami i mierzył wszystkie
    ściany co do milimetra.

    Marek.