    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Płyta indukcyjna
    Date: Wed, 06 Nov 2013 14:24:28 +0100
    <c...@g...com>
    <2...@g...com>
    <7...@g...com>
    <527a000c$0$2160$65785112@news.neostrada.pl>
    <l5d1vg$u0e$1@usenet.news.interia.pl>
    <527a1f01$0$2184$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@g...com>
    <l5dbj2$i9v$1@usenet.news.interia.pl>
    <8...@g...com>

    W dniu 2013-11-06 13:31, slavo65 pisze:

    > Ale dlaczego zakładasz, że w wypadku BORA nie można zmniejszyc mocy
    płyty i wyciągu?
    > Poza tym silnik, który ten skuteczny prąd powietrza robi, zużywa 180W.

    Zmniejszenie mocy plyty no nie jestem na tyle glupi zeby o tym nie
    wiedziec, ze jest mozliwe. Ale niestety nie bedzie tego efektu porywania
    pary, tak potrzebnego na prezentacji. Sek w tym, ze zwyczajowo w domu
    takie warunki gotowania wystepuja bardzo rzadko, bo nikt pary specjalnie
    nie produkuje, wiec jak latwo sie domyslic zeby wyciagnac mniej pary
    potrzebujemy ciagle te sama moc wyciagu zabierajacego drogo ogrzane
    powietrze (kurcze ten tekst to juz klasyk), bo para poleci sobie
    konwekcyjnie gdzie chce. Moc silnika ktory ten skuteczny prad powietrza
    robi (kolejny podprogowy przekaz, choc wolalbym "powoduje", "wytwarza")
    mnie nie interesuje, bo w kazdym okapie jakis silnik jest robiacy ten
    skuteczny prad powietrza. A wiec mamy mala moc plyty wystarczajaca do
    gotowania zupy pod przykryciem np. i ciagle duza moc wyciagu ktory ten
    skuteczny prad powietrza robi wywiewajac niepotrzebnie ogromne ilosci
    drogo ogrzanego powietrza. No i paradoksalnie moc plyty moglaby byc
    jeszcze mniejsza gdyby nie studzace garnek oplywajace je drogo ogrzane
    powietrze wyrzucane na zewnatrz, porywajace jeszcze drozej ogrzane
    powietrze z okolic garnka mogace zostac wewnatrz pomieszczenia i byc
    blednie zwanymi zyskami z urzadzen bytowych czy jakos tak.

    Pozdro.. TK