    Date: Tue, 03 Aug 2010 21:03:25 +0200
    From: kranu <k...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Płytki

    W dniu 03.08.2010 11:40, marioz_fl pisze:
    > Mam pytanie odnośni płytek podłogowych.
    > Czy Któryś/aś z wielce szanownych grupowiczów mógłby(mogłaby)
    > odpowiedzieć mi czym kierować się przy wyborze płytek? Niestety budżet
    > mam ograniczony, ale może czasami warto poczekać i dołożyć trochę więcej.
    > Wszelkie rady mile widziane

    Zależy gdzie te płytki.
    Do łazienki - szukać ładnych, a nietrudno znaleźć takie w gamie płytek
    szkliwionych na glince, cena raczej nie będzie wysoka.
    Do kuchni gdzie się dużo chodzi przydałaby się jakaś wyższa klasa
    ścieralności, ale glinka szkliwiona nadal nie będzie odporna na
    uderzenia (np. gdy upadnie garnek).
    Do salonu - gres barwiony w masie - drogie i bez finezyjnych kolorowych
    wzorków, ale za to trwałe.
    Poza tym dopłaca się za opcje:
    - rektyfikacja - płytka kalibrowana i przycinana - dokładność wymiarów i
    krawędzi pozwala na układanie z minimalną fugą,
    - poler lub półpoler (lappato) - fajny naturalny połysk, ale brak
    szkliwa i otwarte pory powodują podatność na odbarwienia np. gdy się
    rozleje wino czy kawa.

    --
    pozdrawiam,
    Kranu