    From: "news.dialog.net.pl" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Płytki chodnikowe z formy
    Date: Sat, 20 Mar 2010 07:15:54 +0100

    > Nie bardzo, bo takie płytki rozlecą Ci się dość szybko. Musisz mieć stół
    > wibracyjny, a najlepiej wibroprasę. Betonu w formę się nie wlewa, tylko
    > wciska i prasuje, inaczej nigdy nie zrobisz tego dokładnie. Nic nie stoi
    > natomiast na przeszkodzie, żeby robić takie płytki w domowych warunkach.
    > Stół wibracyjny jest banalny w swojej konstrukcji, temat prasy też jakoś
    > rozwiążesz

    Prasy nie trzeba. Niezbyt gęsty beto i stół wibracyjny i piękne płytki
    wychodzą ze wzorkami na powierzchni. Po dodatniu trochę przyspieszacza
    udawało mi się codziennie robić porcję. Miałem 10 form plytki chodnikowej
    (księzyc) + kilka innych krawężników, cegiełek, korytka.

    - tylko czy to ma sens? Płyta chodnikowa 30x30 cm kosztuje
    > jakieś 3 zł brutto za sztukę.
    Jak jest czas i miejsce to na pewno się opłaca. takie chodznikowe za 5-10zł,
    korytka i krawężniki tychodziło koło 60-80zł a koszt to worek cementu +
    troche prądu. Oczywiście mówie o dużych formach minimum35x35 bo bawic sie w
    gumisie to makabra :) Ja robiłem na podjazdy 40x35 grube głównie.+
    chodnikowe na ścieżki