    From: "Ghost" <g...@e...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Po co różnicówki?
    Date: Thu, 22 Oct 2009 16:25:35 +0200
    <4...@d...googlegroups.com>
    <a...@d...viste-family.net>

    Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...please> napisał w wiadomości
    news:adg0r6-876.ln1@datacenter.viste-family.net...

    > To o mnie chodzi :)
    > Tak, szybko pisząc dwukrotnie użyłem słowa "mniej". Oczywiście za drugim
    > razem miało być "więcej".

    > Tu się zgadzam. Co prawda nie miałem nigdy okazji przetestować tych
    > wartości na sobie, ale oto kilka danych, na temat odczuwanych wrażeń i
    > reakcji organizmu człowieka na przepływ prądu o częstotliwości 50..60 Hz
    > na drodze "dłoń jednej ręki - dłoń drugiej ręki":
    >
    > 0,3...0,4 mA: Odczuwa się przepływ prądu w miejscu zetknięcia dłoni z
    > elektrodą.
    > 0,7...1,2 mA: Prąd wyraźnie się odczuwa.
> [...]

    Z powyzszego wynikaloby, ze moje wyksztalcenie ze szkoly sredniej (technik
    elektryk) bylo wielce utrafione, bo chyba mam niesamowita rezystancje ciala
    czyli predyspozycje odpornosciowe. Kiedys oparlem sie czolem o rure
    kaloryfera a reka zlapalem za faze. Owszem robnelo nieprzyjemnie -
    laskotaniem bym tego nie nazwal, ale zadnych cierpniec czy usztywnien.
    Odlaczylem sie samodzielnie i blyskawicznie ;-)