  • Data: 2009-03-24 22:55:05
    Temat: Re: Po jakim czasie od zalana podlog stawiac kominek?
    Od: "tornad" <t...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

    Beton

    > Jeśli udzielasz rad, bądź precyzyjny - bo powyższe nie jest prawdą. O
    > jakim betonie piszesz i w jakich warunkach ?
    Widocznie do roznych szkol chodzilismy. Pisze o typowym betonie z zawartoscia
    cementu w granicach 200-300kg na kubik. W warunkach normalnych, zatem
    temperaturze okolo 15-20 stopni.
    > W kominku a nie na podłodze. Jak palisz papierosa to dlaczego nie masz
    > poparzonych płuc ?
    W kazdym zjawisku fizycznym a takim jest proces spalania biora udzial
    wszystkie inne, ktore w danych warunkach zajsc moga. Wyoraz soebie ten wklad
    kominkowy w formie zelaznego pieca w ktorym buzuje ogien. To ta blacha na tym
    wkladzie o ile nie jest jakos specjalnie izolowana nagrzewa sie do tez
    wysokiej temperatury. I tu nastepuje zjawisko promieniowania podczerwonego. Ja
    tego doswiadczylem jeszcze jako wyrostek stojac w zimie kolo rozpalonego do
    temperatury czerwonego zaru piecyka typu "koza". I wstyd sie przyznac ale
    moje jedyne portki narciarskie, ktore mialam na sobie przypalilem, tak, ze po
    jednym praniu malo co z nich szczegolnie z przodu pozostalo. To mnie nauczylo
    co to jest promieniowanie cieplne.
    Wiec ta posadzka betonowa od tego promieniowania podczerwonego tez ma sie
    prawo nagrzac i to do wysokiej rzedu 200-300 stopni temperatury. A poniewaz
    ona jest raczej kiepskim izolatorem termicznym i ma niewielka grubosc, wiec
    jej dno wskutek przewodnictwa cieplnego spoko moze uzyskac, niekoniecznie
    nawet temperature topnienia tego styropianu ale nawet nizsza, przy ktorej
    wystepuje juz zauwazalny jego skurcz. Zatem pod ta posadzka pojawi sie grozna
    dla tej plyty pustka.
    > racja
    No, przynajmniej Ty jestes jednym z nielicznych, ktorzy to uznaja.

    Pzdr.
    tornad