  • 1. Data: 2009-03-24 06:48:49
    Temat: Po jakim czasie od zalana podlog stawiac kominek?
    Od: Piotr <p...@n...tlen.pl>

    Witam
    Ile czasu musze odczekac od zalania podlog aby postawic wklad kominkowy?
    Nie chce zrobic tego za wczesnie aby podloga mi nie siadla. Podlogi
    zalane tradycyjnie - cement czy tam beton - nie znam sie za bardzo ;-)

    Piotr

  • 2. Data: 2009-03-24 07:05:50
    Od: "Daniel (dj74)" <n...@t...pbzddn>

    Piotr wrote:
> [...]
    > Nie chce zrobic tego za wczesnie aby podloga mi nie siadla. Podlogi
    > zalane tradycyjnie - cement czy tam beton - nie znam sie za bardzo ;-)

    a co pod podłogą? wylewka na stropie, czy wylewka na warstwie z
    ociepleniem = na styropianie?

    --
    pozdr. Daniel
    echo `expr substr $mail 4 18` | tr a-z n-za-m;

  • 3. Data: 2009-03-24 07:10:39
    Od: Piotr <p...@n...tlen.pl>

    > a co pod podłogą? wylewka na stropie, czy wylewka na warstwie z
    > ociepleniem = na styropianie?

    Wylewka na parterze - w miejscu gdzie bedzie wklad nie bedzie
    styropianu. W pozostalych miejscach 10 cm styropian + 7 cm wylewka.

    Piotr

  • 4. Data: 2009-03-24 07:18:47
    Od: "Daniel (dj74)" <n...@t...pbzddn>

    Piotr wrote:

    > Wylewka na parterze - w miejscu gdzie bedzie wklad nie bedzie
    > styropianu. W pozostalych miejscach 10 cm styropian + 7 cm wylewka.

    ja bym z tydzień poczekał, jak nikt nie będzie tego kominka tam rzucał
    to powinno być ok, tylko z paleniem bym poczekał dłużej - niech sobie
    beton spokojnie zwiąże

    ps. generalnie beton wiąże dłużej do uzyskania pełnej wytrzymałości

    ps2. mogę się mylić, napisałem tylko jak ja być zrobił ;-)

  • 5. Data: 2009-03-24 09:26:21
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@n...tlen.pl> napisał w wiadomości

    > Wylewka na parterze - w miejscu gdzie bedzie wklad nie bedzie styropianu.

    też zrobiłem ten błąd :(

  • 6. Data: 2009-03-24 09:44:44
    Od: mcs <t...@w...pl>

    Użytkownik gasper napisał:

    > też zrobiłem ten błąd :(

    mógłbyś trochę rozwinąć temat? Twoja wypowiedź wzmogła moja
    czujność... ;-)

    mcs

  • 7. Data: 2009-03-24 10:38:54
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Wylewka na parterze - w miejscu gdzie bedzie wklad nie bedzie styropianu.
    > W pozostalych miejscach 10 cm styropian + 7 cm wylewka.

    A dom podpiwniczony czy bez piwnic ?
    Naprawde wywaliles styropian w domu bez piwnic ?

    Na twardym styropianie typu xp-s czy inny hydromax mozesz postawic
    bezpiecznie
    i tone na metr i nic mu nie bedzie (jesli nad nim bedzie cos co rozlozy
    rownomiernie nacisk - wylewka).
    Temperatura zniszczenia takiego styro tez jest na tyle duza ze raczej mu nic
    nie grozi pod kominkiem (musialoby sie pod wylewka nagrzac powyzej 90stopni
    jak dobrze pamietam).

    Pozdrawiam

    Kane

  • 8. Data: 2009-03-24 10:55:24
    Od: Piotr <p...@n...tlen.pl>

    Kane pisze:

> [...]

    > Temperatura zniszczenia takiego styro tez jest na tyle duza ze raczej mu
    > nic nie grozi pod kominkiem (musialoby sie pod wylewka nagrzac powyzej

    Styropian "normalny" - nie jakis super twardy.

    Piotr

  • 9. Data: 2009-03-24 11:37:08
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > A dom podpiwniczony czy bez piwnic ?
    > Naprawde wywaliles styropian w domu bez piwnic ?

    A czymże strasznym grozi brak 2 mkw styro pod kominkiem?
    Jakaś katastrofa budowlana czy co?;)))

    Krzysiek

  • 10. Data: 2009-03-24 11:47:02
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "mcs" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > mógłbyś trochę rozwinąć temat? Twoja wypowiedź wzmogła moja czujność... ;-)

    naczytałem sie przed posadzkami, że pod kominkiem nie dawać styro bo sie ugnie
    itd.
    ale teraz patrząc jak przyjeżdża rodzina to też musiałbym im zabronić stawać 4
    osobom blisko siebie bo ważą więcej od kominka
    ale przechodząc do sedna - przez to, że nie mam styro pod kominkiem jest wkoło
    niego wyrażnie zimniejsza posadzka i jak chodze bose to sie wkurzam, że nie
    dałem styro :)