  • Data: 2009-02-23 16:22:23
    Temat: Re: Podatek od blaszaka?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Clive Codringher pisze:
    > Witam!!
    >
    > Postanowiłem postawić sobie garaż blaszak. Zgłosiłem jego budowę do
    > Starostwa i niedługo zacznę go robić, a tutaj niespodzianka. Dostałem
    > pismo z Urzędu Gminy w sprawie podatku od nieruchomości na ten rok, a
    > tam, oprócz domu dowalony został "garaż wolnostojący" i to za stawkę 10
    > razy większą niż dom - właściwie połowa całego podatku to ten garaż,
    > którego nie ma, nie wiem kiedy będzie i będący w końcu zwykłym
    > blaszakiem.

    Dziwne - takie coś pojawia się dopiero po formalnym zakończeniu budowy.

    Natomiast stawka jak najbardziej normalna - wszelkie budynki gospodarcze
    (inne niż rolne) mają maksymalną stawkę 10x wyższą niż budynki
    mieszkalne (a gminy zwykle proporcjonalnie ustalają wszystkie stawki).

    Było dać sufit na poziomie poniżej 2,2m (o ile dobrze pamiętam limit) i
    powierzchnia by się liczyła na 50% ;) (no, mogłeś jeszcze zaszaleć na
    1,4m i wtedy miałbyś zero ;) )

    > Czy Urząd miał prawo dowalić mi podatek?

    Generalnie tak, ale zrobił to ciut za wcześnie.

    > Czy w ogóle za blaszaki płaci
    > się podatek?

    Oczywiście.