  • Data: 2016-12-08 23:00:25
    Temat: Re: Podcięcie komina z wkładem ceramicznym
    Od: r...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 8 grudnia 2016 21:21:02 UTC+1 użytkownik a...@g...com napisał:
    > Witam, czy ktoś w Was robił taki numer jak w temacie?
    >
    > Mam problem z wystającym kominkiem salonie. Komin mam postawiony przy ścianie i
    wystaje 35cm, do tego firma od kominków powiedziała, że kominek (na gotowo) zabierze
    dodatkowe 60-70cm co daje razem około 1m wystającej zabudowy.

    > Salon mam tak ustawiony, że wystający kominek nie pasuje, a ustawienie kominka po
    bokach także nie rozwiązuje problemu - każda z opcji wprowadza nieład.

    > Jak do tego doszło:
    > Na projekcie kominek wraz z kominem jest wrysowany w tym samym miejscu i patrząc na
    to na samym początku nie wiedziałem, że w rzeczywistości kominek będzie stał przed
    kominem, co razem przyjmie takie gabaryty. Rozmawiałem z architekt i dowiedziałem
    się, że projekt jest budowlany a nie wykonawczy.

    > W akcie desperacji wpadłem na pomysł, aby podwiesić komin an wysokości około 1,5m,
    dorobić wyczystek, odpływ na kondensat i kominek wsunąć pod komin. Już nawet
    dzwoniłem do kominiarza z pytaniem, czy jeżeli taki numer zrobię to nie będzie
    problemu z odbiorem. Dowiedziałem się, że jeżeli będzie na to projekt i dostęp do
    wyczystki to odbierze.

    > Wygląda na to że jest zielone światło od kominiarza, pytanie tylko czy takie numery
    się wykonuje, czy nie będzie w przyszłości z tym problemów. Czy podcinał ktoś z
    forumowiczów komin ?

    Jak podwiesisz komin ceramiczny? On musi na czymś stać.
    Jeśli nie na fundamencie, to może jakoś podparty na wyjebitnych dwuteownikach
    wmurowanych w ścianę na wylot w miejscu podparcia? Kiepsko to brzmi jednak.