  • Data: 2009-05-25 05:48:25
    Temat: Re: Poddasze - GK a wysokość ścianek działowych
    Od: "Krzysiek" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Czyli 3cm + 2cm?
    >Czy jeszcze +1,2 cm (płyta)?

    Ja zrobiłem 5cm od dolnego poziomu płyty GK (tzn. od "spodu" sufitu licząc)
    i nie było problemu z mocowaniem UD30 - ściana z gazobetonu 12cm. Przy 15cm
    wełny pod krokwiami zostawiłbym 10cm odstępu pomiędzy krokwią i płaszczyzną
    ścianki, a nad ściankami włożyłbym pas wełny 10cm. Radzę pilnować dobrze
    "ocieplaczy". U mnie większość "trudnych" miejsc, gdzie trzeba było trochę
    energii wykazać w zakresie cięcia wełny była niedocieplona lub źle
    docieplona. Część błędów wyłapałem, a o części mam nadzieję się nigdy nie
    dowiedzieć :) Mam świadomość, że musiałbym być na budowie cały czas albo
    wszystko robić sam.

    Zachęcam budujących do skrupulatnego pilnowania wykonawców w tym zakresie
    (tzn. wysokości ścianek działkowych na poddaszu). O ile podcinanie ścianek
    działowych z gazobetonu do odpowiedniej wysokości nie było problemem, o tyle
    domurowywanie i tynkowanie (zwłaszcza tam, gdzie ścianki działowe są
    równoległe do kalenicy i już w świetle skosów) zajęło mi znacznie więcej
    czasu.

    Pozdr.
    Krzysiek