    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 22 Feb 2015 06:37:28 -0800 (PST)
    <0...@g...com>
    <54e895b2$0$2186$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    <54e8b0ac$0$2189$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <54e92a76$0$2174$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    <54e9d7d9$0$13861$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Podgrzanie wody w kranie - kosmicznie drogo
    From: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 22 lutego 2015 14:21:36 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Prawie każda awaria i tak wyłączy Ci różnicówkę. Nawet przy zwarciu L z
    > N bardzo rzadko wyłącza sam nadmiarowo-prądowy, a bardzo często wyłącza
    > także różnicówka.

    duze zwarcie moze wyzwolic różnicówke, ale to nie reguła. Zwarc zrobiłem sporo i
    raczej z roznicówka nie było problemu. A juz na 100% nie wyrzuca gdy są przeciązenia.

> [...]
    > zabezpieczenia 16A może osiągnąć wartość znacznie przekraczającą 25A
    > zabezpieczenia głównego, stanowiąc zaś niewielkie obciążenie dla każdego
    > z zabezpieczeń 16A - przykładowo 5 razy po 6A i już mamy 30A na
    > zabezpieczeniu głównym.
    > W tym przypadku, kiedy zabezpieczenie główne obciążone jest prądem
    > bliskim prądowi wyłączenia to w czasie awarii, czas zadziałania
    > zabezpieczenia głównego 25A będzie z całą pewnością krótszy niż czas
    > zadziałania zabezpieczenia mniejszego, ale o wiele mniej obciążonego.

    w twoim rozumowaniu jest błąd logiczny - nie traktujesz tych sytuacji tak samo
    -zakładasz pobieranie wiekszego prądu. Jesli chcesz pobierac wiekszy prad to musisz
    zmienic zabezpieczenie główne bo jest za małe.
    Jeśli pobierasz powiedzmy 16A z fazy to nie ma znaczenia czy pobierasz to przez jeden
    bezpiecznik 16A czy przez 5szt x 16A.

    > W chwili załączania dodatkowo włączonej w ten obwód wiertarki, spowoduje
    > na 100% wyłączenie zabezpieczenia 16A bez wyłączania zabezpieczenia
    > głównego 25A.
    > Jeżeli zaś z danej fazy wydzielone jest kilka obwodów z zabezpieczeniami
    > po 16A i teraz to pierwsze urządzenie podłączone jest pod pierwsze z
    > zabezpieczeń 16A, a młotowiertarkę podłączymy pod drugie z zabezpieczeń
    > to po uruchomieniu wiertarki wyłączy zabezpieczenie główne 25A bez
    > wyłączania któregokolwiek z zabezpieczeń niższych 16A.

    tak - bo jest zle dobrane zabezpiecznie wyzego rzedu czy tez za mała moc zamowiona w
    stosunku do potrzeb.

    > Mając 3 zabezpieczenia po 16A na 3 fazach można pobrać z gniazdek 230V
    > łączną moc ponad 11kW.
    > Najczęściej zamawiana moc przyłączeniowa to 14kW i jest to najbardziej
    > rozsądna moc przyłączeniowa.
    > Jak więc widać te 11kW to już niedaleko tych 14kW i to naprawdę dużo dla
    > przeciętnego domu jednorodzinnego.

    otóż to - sytuacja ktora opisales, o duzym pobranym prądzie bo sa takie mozliwosci,
    po prostu nie wystąpi bo nie ma takiego zapotrzebowania. Nikt nie pobierze 30x16A
    tylko dlatego ze ma tyle bezpiecznikow.

    > Wskaż gdzie jest napisane, że każdy z obwodów odbiorczych musi mieć
    > oddzielne zabezpieczenie?

    obwód elektryczny składa sie z zabezpieczenia, przewodow i odbiornika. Nie ma zakazu
    ze obwód nie moze byc rozgałziony po drodze do roznych odbiorników (byle tego samego
    typu).
    Nie ma - chyba ze wystepuje słowo "wydzielony". Słowo klucz.
    czyli 183 1 pkt 4 mowi ze ma byc zabezpiecznie w obwodzie, a
    188 pkt 2, jakie masz dac obwody.

    > Zabezpieczysz gniazda wyłącznikami 6A ?
    > Proszę Cię nie rób sobie jaj.
    > Nawet zwykły odkurzacz pobiera znacznie większy prąd :)

    gniazda u siebie mam zabezpieczone po 10A i jedno zabezpieczenie w kuchni wymagało
    wymiany na 16A po dostawieniu mikrofalówki. Oswietlenia po 6A.

    b.