    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 22 Feb 2015 14:04:35 -0800 (PST)
    <54e895b2$0$2186$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    <54e8b0ac$0$2189$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <54e92a76$0$2174$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    <54e9d7d9$0$13861$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    <54ea0a86$0$2184$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <54ea4d1d$0$2178$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Podgrzanie wody w kranie - kosmicznie drogo
    From: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 22 lutego 2015 22:41:56 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
    >Zabezpieczenie cie nie interesuje - niech sie energetyka martwi ze w typoszeregu nie
    ma odpowiedniego dla 16kW.

    > Popełniasz podstawowy błąd, który polega na tym, że liczysz moc

    niewazne dla jakiego cosinusa energetka ci wylicza zabezpieczenie - wazne tylko ze
    nie płacisz za moc jaką jestes w stanie fizycznie pobrac a tylko za tą o którą
    wnioskowałeś. Reszta jest gratis :-) To tylko chcialem zauwazyc, bo to ci sie moze
    przydac w bojach z energetyką :)

    żadna tragedia ani błąd w instalacji. Ale jesli sie to powtarza nalezy skorygowac,
    czyli zwiekszyc moc zapotrzebowaną.

    zakazu ze obwód nie moze byc rozgałziony po drodze do roznych odbiorników (byle tego
    samego typu).

    zabezpieczenia. Dalej nie kombinujemy bo nie jestesmy od kombinowania tylko od
    wykonania instalacji zgodnie z wiedzą techniczną - a ta jest opisana w normie.
    należy zasilić z odrębnego i przeznaczonego do niego obwodu.

    > Hmmm.....?
    > Kwestia interpretacji.
    > Ja to interpretuję, że muszę poprowadzić oddzielne przewody i tak
    > właśnie czynię. Większe moce rozdzielam pomiędzy poszczególne fazy.

    przewód to nie obwód

    > Nie wmawiaj mi czegoś, czego nie napisałem.
    > Nie nazwałem niedouczonym tylko dlatego, że wyodrębniali dużą ilość
    > obwodów lecz za to, że stosowali różnicówki 3-fazowe w obwodach 1-fazowych.
    > Tak więc proszę Cię nie siej demagogii.

    pozwolisz ze zacytuje:
    "Jaki jest sens stosowania w przeciętnym domu mieszkalnym takiej ilości
    różnicówek oraz tylu wyłączników nadmiarowo-prądowych podłączonych
    równolegle?
    Przecież jest to totalna bzdura spowodowana niewiedzą pseudoelektryków, "

    podzielenie budynku na strefy funkcjonalne i objęcie ich różnicówkami 3f, oraz
    wydzielenie tam obwodów zgodnie z normą jest prawidłowe. Czy da sie to zrobic
    inaczej? Jasne, na milion sposobów - ale to nie znaczy ze ten człowiek jest
    pseudoelektrykiem. Bronie honoru branży :-)

    > Śmiej się, śmiej, a już miałem okazję widzieć przeciętny dom
    > jednorodzinny, tak na oko ok. 200m2, a w nim 6 czy 7 skrzynek
    > rozdzielczych w różnych pomieszczeniach, każda o wymiarach ok. 1m na
    > 1,5m i wszystkie prawie w całości zapełnione eSami :)

    Jeden da mało, inny za dużo - też źle, jakis złoty środek trzeba zawsze znaleźc. Ty
    popatrz co sie dzieje w domach informatyków, automatyków- serwerownie, kilometry
    skrętki, milon czujników wszystkiego - ci też mają ciekawe :-))

    > Co autor miał tam na myśli? Cholera wie. Myślę, że elektryk dorwał
    > frajera, któremu wcisnął pół hurtowni materiału, zarabiając więcej na
    > tym materiale jak na robociźnie :)

    moze i tak - ale raczej sadze ze to pomysły inwestora - oni sa czasem z kosmosu :)

    b.