    From: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Podkład pod panele - dwa pytania
    Date: Mon, 1 Apr 2013 11:44:07 +0200

    >Aha - jeszcze jedno: tam gdzie kupiłem panele polecali zielone płyty eko -
    >że niby nic innego nie idzie a xps to plastik, stuka, trzeszczy, dno

    Podkład pod podłogówkę ma mieć najgorsze właściwości izolacyjne. Czym
    grubsza grubość izolacji tym lepsze właściwości izolacyjne.
    Czyli pod podłogówkę jak najcieńszy podkład. Tyle że podkład musi być też
    wytrzymałe na obciążenie (nie odkształcać się) a także nie wciągać wilgoci.

    Najlepsze pod podłogówkę jest jak najcieńszy XPS ...

    Karton jest lepszym przewodnikiem ciepła i gorszym izolatorem niż XPS , więc
    można dać grubszy , jednakze karton ma dużo gorsze właściwości na obciążenia
    jak i wchłania wilgotność niż XPS ...

    Ideałem byłby zupełny brak podkładu , ale to też nie jest dobre rozwiazanie
    bo ma swoje wady ...

    Czyli reasumując. Bierz jeśli podłoga jest prosta najcieńszy XPS