  • Data: 2013-04-01 14:42:03
    Temat: Re: Podkład pod panele - dwa pytania
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 1 kwietnia 2013 14:35:38 UTC+2 użytkownik inteligentny napisał:
    > a ten
    >
    > http://allegro.pl/podklad-2mm-na-ogrzewanie-podlogow
    e-super-produkt-i3133958726.html

    > niby bardziej tlumi i ma wieksze przewodnictwo cieplne hmm z tym tlumieniem

    Jakos nie wierze w te tlumienie - przeciez to zwykly XPS :)

    > to ciekawi mnie na ile prawda na ile naciaganie danych i jak sie to
    > zachowuje po pewnym czasie bo zielona zwykla pianka pod panele zamienia sie
    > w cienka folie po jakims czasie czyli nie moze nic tlumic dobrze :)

    Pianomat jest wlasnie pod tym wzgledem swietny. To taka elastyczna gumo-tkanina.
    Sciagalem panele po 3 latach uzywania pod pianomatem i ten jest jak nowy - nie trzeba
    kupowac nowego podkladu, smialo mozna klasc na niego inne panele :) Jest 100%
    elastyczny ma "pamiec ksztaltu" (tj. nie zbija sie, zawsze wraca do swojego
    oryginalnego polozenia).

    3mm pianomatu 0,041 przepuszcza przy roznicy 1stC 13,5W. Ten XPS z allegro ktory
    zacytowales - 16,6W. Zakladajac, ze w najwieksze mrozy musisz dostarczyc z podlogi
    40W - pod pianomatem musi byc 2,9stC wiecej w stosunku do podlogi, a pod tym XPSem -
    2,4stC. 0,5stC roznicy - tyle co nic :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.