    From: Adam <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Podlaczenie cyrkulacji
    Date: Tue, 13 Dec 2011 12:41:30 -0800 (PST)

    On 13 Gru, 21:28, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Jak masz ustawiona wode o temp. 50C na termostacie, to "kazda" woda o
    > nizszej temp. wroci na dol zbiornika, gdzie zima temp. wody w tym miejscu ma
    > ok. 8C. Gradient to w przyblizeniu 42C, a to wiecej niz wrocilaby gdzies na
    > gore, wiec mieszanie bedzie jeszcze wieksze.
    > Dalej uwazam, ze to proteza.

    Sek w tym ze wraca tylko i wylacznie tyle ile wynosi strata w
    instalacji cyrkulacji. Czyli bardzo niewiele. Jak w obiegu krazy woda
    o temp. 50stC to zawor termostatyczny jest calkowicie zamkniety i
    zadna woda przez zbiornik nie przeplywa. Jak temperatura zacznie
    spadac - np. 49stC to zawor lekko sie otwiera i dopuszcza cieplej wody
    tak aby podniesc ta temperature do 50stC. Otwiera sie minimalnie - na
    tyle zeby tylko uzupelnic straty.

    A energia ktora wpadnie na dol i tak sama sie uniesie w gore w postaci
    cieplejszej wody;) Nic z niej nie tracisz. Obserwuje od miesiaca
    zachowanie wody w buforze 1000l i w baniaku CWU 300l i temperatury
    bardzo szybko osiagaja swoje poziomy - na gorze cieplej, na dole
    chlodniej.

    Lepiej popatrz co jest jak cyrkulacja nie chodzila po nocy i w gorna
    czesc wpada nagle parenascie (jak nie dziesiat) litrow wody o
    temperaturze domu czyli 20-21stC. Nagle na gorze z 45stC robi sie 35.

    Ja dalej uwazam ze to zdecydowanie lepsza wersja cyrkulacji opartej o
    krociec w zbiorniku. Mieszanie wody jest zdecydowanie mniejsze i
    duuuzo mniejsze sa straty w cyrkulacji (lepiej jak krazy 40-45stC niz
    np 70stC :) No i funkcja "bez oparzen" jest jak dla mnie bardzo wazna,
    tym bardziej jak masz male dzieci.
    pozdr.

    --
    Adam