  • 1. Data: 2011-12-13 18:23:32
    Temat: Podłączenie cyrkulacji
    Od: Rick <r...@...pl>

    Witam,
    Czy można, a jeśli tak, to w jaki sposób podłączyć rurkę cyrkulacji do zbiornika, w
    przypadku braku w zbiorniku stosownego przyłącza?
    Pozdrawiam.
    Rick

  • 2. Data: 2011-12-13 19:29:20
    Temat: Re: Podłączenie cyrkulacji
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 13 Gru, 19:23, Rick <r...@...pl> wrote:
    > Witam,
    > Czy można, a jeśli tak, to w jaki sposób podłączyć rurkę cyrkulacji do zbiornika, w
    przypadku braku w zbiorniku stosownego przyłącza?

    Proponuje uzyc zaworu termostatycznego typu esbe VTA 323 z regulacja
    35-60stC, koszt ok 200-250 pln. Przy okazji bedziesz mial funkcje "bez
    oparzen" i obnizysz temperature wody krazacej w cyrkulacji (co da
    nizsze straty na niej). Krociec w zbiorniku jest niepotrzebny :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-12-13 19:45:04
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    >oparzen" i obnizysz temperature wody krazacej w cyrkulacji (co da
    >nizsze straty na niej). Krociec w zbiorniku jest niepotrzebny :)

    To raczej proteza cyrkulacji i krociec w zbiorniku do prawdziwej cyrkulacji
    jest potrzebny.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2011-12-13 19:47:58
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 13 Gru, 20:45, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > To raczej proteza cyrkulacji i krociec w zbiorniku do prawdziwej cyrkulacji
    > jest potrzebny.

    Taka cyrkulacja jest znacznie lepsza niz krociec cyrkulacji bo nie
    miesza wody w zbiorniku i w obwodzie krazy woda o stalej temperaturze.
    Takze zadna proteza - to raczej wersja VIP cyrkulacji ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 5. Data: 2011-12-13 19:55:40
    Temat: Re: Podlaczenie cyrkulacji
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > Taka cyrkulacja jest znacznie lepsza niz krociec cyrkulacji bo nie
    > miesza wody w zbiorniku i w obwodzie krazy woda o stalej temperaturze.
    > Takze zadna proteza - to raczej wersja VIP cyrkulacji ;)

    No wez...
    W takiej VIP cyrkulacji woda "obiegowa" wczesniej czy pozniej wystygnie, a
    pompka bedzie sobie krecila wode jakas tam.
    To pomysl cyrkulacji z minionej dekady albo dwoch. :-)

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2011-12-13 19:59:47
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 13 Gru, 20:55, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > No wez...
    > W takiej VIP cyrkulacji woda "obiegowa" wczesniej czy pozniej wystygnie, a
    > pompka bedzie sobie krecila wode jakas tam.
    > To pomysl cyrkulacji z minionej dekady albo dwoch. :-)

    Cos Maniek pomieszales - w tej cyrkulacji stale krazy woda o takiej
    temperaturze jaka sobie ustawisz na zaworze termostatycznym. Jedyna
    wada ze jak juz sie nagrzeje i zacznie stygnac - to czesc wraca do
    zbiornika kroccem podlaczenia wody zimnej. Ale jak ja wlaczasz po
    czasie postoju to ma to zalete - bo wychlodzona woda z rur
    cyrkulacyjnych wraca tam gdzie jej miejsce - czyli na dol zbiornika, a
    nie do wysokosci 3/4 gdzie u mnie zawsze panuja temperatury rzedu
    40stC :) Takze musisz zweryfikowac informacje co do takiego
    rozwiazania :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 7. Data: 2011-12-13 20:28:18
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    a.googlegroups.com...

> [...]
    > nie do wysokosci 3/4 gdzie u mnie zawsze panuja temperatury rzedu
    > 40stC :) Takze musisz zweryfikowac informacje co do takiego

    Jak masz ustawiona wode o temp. 50C na termostacie, to "kazda" woda o
    nizszej temp. wroci na dol zbiornika, gdzie zima temp. wody w tym miejscu ma
    ok. 8C. Gradient to w przyblizeniu 42C, a to wiecej niz wrocilaby gdzies na
    gore, wiec mieszanie bedzie jeszcze wieksze.
    Dalej uwazam, ze to proteza.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2011-12-13 20:41:30
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 13 Gru, 21:28, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

> [...]
    > ok. 8C. Gradient to w przyblizeniu 42C, a to wiecej niz wrocilaby gdzies na
    > gore, wiec mieszanie bedzie jeszcze wieksze.

    Sek w tym ze wraca tylko i wylacznie tyle ile wynosi strata w
    instalacji cyrkulacji. Czyli bardzo niewiele. Jak w obiegu krazy woda
    o temp. 50stC to zawor termostatyczny jest calkowicie zamkniety i
    zadna woda przez zbiornik nie przeplywa. Jak temperatura zacznie
    spadac - np. 49stC to zawor lekko sie otwiera i dopuszcza cieplej wody
    tak aby podniesc ta temperature do 50stC. Otwiera sie minimalnie - na
    tyle zeby tylko uzupelnic straty.

    A energia ktora wpadnie na dol i tak sama sie uniesie w gore w postaci
    cieplejszej wody;) Nic z niej nie tracisz. Obserwuje od miesiaca
    zachowanie wody w buforze 1000l i w baniaku CWU 300l i temperatury
    bardzo szybko osiagaja swoje poziomy - na gorze cieplej, na dole
    chlodniej.

    Lepiej popatrz co jest jak cyrkulacja nie chodzila po nocy i w gorna
    czesc wpada nagle parenascie (jak nie dziesiat) litrow wody o
    temperaturze domu czyli 20-21stC. Nagle na gorze z 45stC robi sie 35.

    Ja dalej uwazam ze to zdecydowanie lepsza wersja cyrkulacji opartej o
    krociec w zbiorniku. Mieszanie wody jest zdecydowanie mniejsze i
    duuuzo mniejsze sa straty w cyrkulacji (lepiej jak krazy 40-45stC niz
    np 70stC :) No i funkcja "bez oparzen" jest jak dla mnie bardzo wazna,
    tym bardziej jak masz male dzieci.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 9. Data: 2011-12-13 20:56:53
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Sek w tym ze wraca tylko i wylacznie tyle ile wynosi strata w
    > instalacji cyrkulacji. Czyli bardzo niewiele.

    Nie wiemy ile, bo to zalezy od dlugosci rur i ich ocieplenia.

> [...]
    > spadac - np. 49stC to zawor lekko sie otwiera i dopuszcza cieplej wody
    > tak aby podniesc ta temperature do 50stC. Otwiera sie minimalnie - na

    Dokladnie, jednak te 49 wraca tam gdzie jest 8.

> [...]
    > czesc wpada nagle parenascie (jak nie dziesiat) litrow wody o
    > temperaturze domu czyli 20-21stC. Nagle na gorze z 45stC robi sie 35.

    Jak to piszesz wyzej, zimna woda po nocy "spadnie" na dol i nic z niej nie
    tracisz.
    Ja wogole nie pisze, ze cos sie traci.

> [...]
    > duuuzo mniejsze sa straty w cyrkulacji (lepiej jak krazy 40-45stC niz
    > np 70stC :) No i funkcja "bez oparzen" jest jak dla mnie bardzo wazna,

    Tego nie neguje i sam tak mam z uwagi na solary i czesto wode w okolicy 80C
    latem z ta tylko roznica, ze powrot wody cyrkulacji jest do kroca
    cyrkulacji. Jednoczesnie uwazam, ze Twoj sposob nie jest zly, ale tylko i
    wylacznie kiedy nie ma krocca cyrkulacji. Zreszta to jedyny sensowny sposob,
    ale ciagle proteza.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2011-12-13 21:13:42
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
> [...]
    > nie ma krocca cyrkulacji. Zreszta to jedyny sensowny sposob, ale ciagle

    A nie lepiej po prostu ograniczyć temp. w zasobniku do 45 stopni?
    Po co komplikować instalację dodatkowym mieszaczem? Oczywiście, jeśli nie ma
    solarów. Z kolei jeśli jest 2 wężownica, to na pewno i króciec cyrkulacji jest,
    wówczas nie ma sensu robić cyrkulacji na mieszaczu...

    --
    Bartek