    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Podlaczenie cyrkulacji
    Date: Tue, 13 Dec 2011 21:56:53 +0100

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:f6cbf0f9-0a69-4cd6-b3bb-

    > Sek w tym ze wraca tylko i wylacznie tyle ile wynosi strata w
    > instalacji cyrkulacji. Czyli bardzo niewiele.

    Nie wiemy ile, bo to zalezy od dlugosci rur i ich ocieplenia.

    > Jak w obiegu krazy woda
    > o temp. 50stC to zawor termostatyczny jest calkowicie zamkniety i
    > zadna woda przez zbiornik nie przeplywa. Jak temperatura zacznie
    > spadac - np. 49stC to zawor lekko sie otwiera i dopuszcza cieplej wody
    > tak aby podniesc ta temperature do 50stC. Otwiera sie minimalnie - na
    > tyle zeby tylko uzupelnic straty.

    Dokladnie, jednak te 49 wraca tam gdzie jest 8.

    > A energia ktora wpadnie na dol i tak sama sie uniesie w gore w postaci
    > cieplejszej wody;) Nic z niej nie tracisz. Obserwuje od miesiaca
    > zachowanie wody w buforze 1000l i w baniaku CWU 300l i temperatury
    > bardzo szybko osiagaja swoje poziomy - na gorze cieplej, na dole
    > chlodniej.
    >
    > Lepiej popatrz co jest jak cyrkulacja nie chodzila po nocy i w gorna
    > czesc wpada nagle parenascie (jak nie dziesiat) litrow wody o
    > temperaturze domu czyli 20-21stC. Nagle na gorze z 45stC robi sie 35.

    Jak to piszesz wyzej, zimna woda po nocy "spadnie" na dol i nic z niej nie
    tracisz.
    Ja wogole nie pisze, ze cos sie traci.

    > Ja dalej uwazam ze to zdecydowanie lepsza wersja cyrkulacji opartej o
    > krociec w zbiorniku. Mieszanie wody jest zdecydowanie mniejsze i
    > duuuzo mniejsze sa straty w cyrkulacji (lepiej jak krazy 40-45stC niz
    > np 70stC :) No i funkcja "bez oparzen" jest jak dla mnie bardzo wazna,
    > tym bardziej jak masz male dzieci.

    Tego nie neguje i sam tak mam z uwagi na solary i czesto wode w okolicy 80C
    latem z ta tylko roznica, ze powrot wody cyrkulacji jest do kroca
    cyrkulacji. Jednoczesnie uwazam, ze Twoj sposob nie jest zly, ale tylko i
    wylacznie kiedy nie ma krocca cyrkulacji. Zreszta to jedyny sensowny sposob,
    ale ciagle proteza.

    Pozdro.. TK