  • Data: 2015-02-05 14:35:16
    Temat: Re: Podłączenie domowej suszarki gazowej
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-02-05 o 12:52, Kris pisze:

    > Odnośnie "za pół darmo"
    > Branża trochę inna bo stolarstwo nazwijmy to.
    > W sąsiednim wątku pisze że fronty będę wymieniał. Akrylowe białe fronty takie jak
    się mamie podobają to koszt u lokalnego sprzedawcy 1100zł zamówienie z netu to 800zł
    z przesyłką. W obu przypadkach nawiercenie otworów pod zawiasy w doliczone w cenie.
    Demontaż starych i montaż nowych frontów to dla mnie amatora pewnie jedno popołudnie
    zejdzie. Z ciekawości zajechałem do lokalnego stolarza który meble kuchenne m.in robi
    i poprosiłem o wycenę. Te same wymiary frontów dokładnie ten sam model mu podałem.
    Wyszło mu 1700 materiał+ 300 robocizna. Fronty zamówi zapewne z tego samego miejsca
    co ja więc ewidentnie widać że wyczuł frajera i chce mnie zrobić na min 700zł na
    materiale. Robocizna 300zł- biorąc pod uwagę że gość ma firmę, zakładając że wszelkie
    podatki od tej roboty by zapłacił to roboczogodzina 100zł/godz to jeszcze powiedzmy
    ze jest ok(więcej jak 3 godziny wymiana 15szt frontów fachowcowi nie zajmie).
    > Po raz kolejny więc przekonałem się więc że absolutnie nie warto zlecać wykonawcom
    zakupu materiałów.
    > Dodam jeszcze że 1100zł u lokalnego sprzedawcy to cena taka podana jak wszedłem "z
    ulicy",a jak gościowi pokaże że z netu mogę taniej to zapewne kilka stówek upuści
    też. Fachowiec o którym pisze też teoretycznie powinien mieć rabat u sprzedawcy.

    Ale weź pod uwagę, że ci sprzedawcy z netu nierzadko nawet nie widzą
    towaru na oczy, a ten lokalny ma dodatkowo do opłacenia czynsze, a
    nierzadko koszty wynajmu lokalu oraz koszty utrzymania (ogrzewanie,
    prąd, pracownicy, którym musi zapewnić warunki socjalne czyli kibel,
    bieżąca woda itd.)