eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePodświetlenie schodów paskami led - jak długie paski użyć?Re: Podświetlenie schodów paskami led - jak długie paski użyć?
  • Data: 2016-02-23 03:45:48
    Temat: Re: Podświetlenie schodów paskami led - jak długie paski użyć?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-02-21 o 18:39, ToMasz pisze:

    > najpierw spróbuj, potem mnie wyśmiej. Wiesz jak wygląda układ do
    > zasilania diody z 230V bez zaislacza? Prąd/napięcie jest ograniczane
    > przez szeregowy kondensator i rezystor, i podawane na DWIE diody w
    > połączeniu PRZECIWNIE równoległym. to działa i takie paski diodowe
    > świecą dobrze i stabilnie. nie za jasno.
    > zaraz dam fotki
    > ToMasz

    Świecić będą i tu nic odkrywczego nie napisałeś.
    Jednak takie rozwiązanie stwarza śmiertelne zagrożenie na skutek
    możliwości porażenia prądem oraz zagrożenie pożarowe. Z chwilą przebicia
    kondensatora na ograniczających prąd rezystorach tj. zarówno na Twoim,
    dodanym rezystorze jak i rezystorach znajdujących się na pasku diodowym,
    wydzieli się duża ilość energii w postaci ciepła.
    Najlepsze rozwiązanie podał Adam, czyli wpięcie szeregowe rezystora.
    Oczywiście dotyczy to krótkich odcinków pasków LED-owych. W przypadku
    dłuższych odcinków także ten "patent" będzie działał, ale moc wydzielana
    na rezystorze będzie proporcjonalnie większa.