  • Data: 2009-04-02 20:05:18
    Temat: Re: Podział działki wspólnej
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Boombastic pisze:

    > Użytkownik "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > No i znowu nieznajomość pewnych zapisów się kłania. Czytałeś kiedyś może
    > w ogóle jakikolwiek plan zagospodarowania przestrzenengo? Ja czytałem
    > wiele. Zwykle to co plan narzuca to minimalna wielkość działki dla NOWO
    > wydzielanych działek.

    A czy działki, które z podziału powstaną, nie będą przypadkiem właśnie
    nowo wydzielone?

    > A przy sądownym zniesieniu współwłasności i
    > podziale działek nie bierze sie pod uwagę planu zagospodarowania
    > przestrzennego, więc działki tak czy inaczej powstaną.

    Powstaną, zgadza się, ale to czy będzie się dało na nich później budować
    zależy już jednak od planu.

    > Czasem (ale dosyć rzadko) pojawia się zapis w planie zagospodarowania
    > przestrzennego dotyczący juz istniejących działek. I to jest to co nas
    > interesuje w tym przypadku. Wprowadzanie takich zapisów do planów
    > zagospodarowania przestrzenengo jest bardzo ryzykowne dla gmin, bo może
    > się okazać, że po zmianie planu działka przestała być działką budowlana,
    > więc właściciel takiej działki ma prawo żądać odszkodowania od gminy, a
    > to kosztuje.

    Ale tu działka może przestać być działką budowlaną nie z powodu
    wprowadzenia planu, tylko z powodu podziału, więc nie ma podstaw do
    żądania odszkodowania.

    --
    Jacek Midura