  • Data: 2009-04-02 21:55:35
    Temat: Re: Podział działki wspólnej
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Boombastic <b...@p...onet.pl> wrote:

    > No i znowu nieznajomość pewnych zapisów się kłania. Czytałeś
    > kiedyś
    > może w ogóle jakikolwiek plan zagospodarowania przestrzenengo? Ja
    > czytałem wiele. Zwykle to co plan narzuca to minimalna wielkość
    > działki dla NOWO wydzielanych działek. A przy sądownym zniesieniu
    > współwłasności i podziale działek nie bierze sie pod uwagę planu
    > zagospodarowania przestrzennego, więc działki tak czy inaczej
    > powstaną.

    NIeznajomość przepisów zatem trzeba zarzucić urzędnikowi z UG z
    Piaseczna, nie pamiętam nazwiska, facet to był w każdym razie.
    Pytałem go dokładnie o tą kwestię, ponieważ dzielone przeze mnie
    działki wychodziły "na styk" z planem i drążyłem temat co będzie
    jeśli zabraknie przysłowiowego metra.
    Facet, jak wcześniej pisałem, powiedział, że opinia podziałowa
    będzie odmowna. Oczywiście ja w tym momencie mogę się odwołac do
    sądu, sąd zasądzając zniesienie współwłasności nakaże podział tych
    działek decyzją sądową i działki zostaną podzielone. Powstaną nowe
    działki z nową księgą i nowymi numerami. I według tego urzędnika,
    problem się zacznie, jeśli się na takich działkach będzie chciało
    coś zbudować. PnB nie zostanie wydane, ponieważ działka będzie miała
    powierzchnię niezgodną z planem, amen, a przecież przy rozpatrywaniu
    wniosku o PnB nikt nie będzie wnikał w to, jak działka powstała,
    ważne będzie, że ma powierzchnię 1490m2, a minimalna wg planu
    powinna mieć 1500m2.
    Dla mnie brzmi to logicznie, jeśli widzisz w tym jakiś błąd -
    przekonaj urzędników.

    J.