eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePokrycie dachu - dachowka ceramiczna vs betonowa vs blacha/blochodachowka › Re: Pokrycie dachu - dachowka ceramiczna vs betonowa vs blacha/blochodachowka
    From: Kudlaty <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pokrycie dachu - dachowka ceramiczna vs betonowa vs
    blacha/blochodachowka
    Date: Sat, 16 Jan 2010 10:25:31 -0800 (PST)

    On Jan 16, 10:39 am, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:
    > Czołem.
    >
    > Moje pytania rodzą się po lektórze wątków na tej grupie odnośnie dachu
    > skośnego.
    >
    > Mój projekt to:
    >
    > http://archon.pl/gotowe-projekty-domow/dom-w-tamarys
    zkach-2/m43b12f30...

> [...]
    > tu z powodzeniem położyć... Jak się mylę, to mnie proszę poprawić :-).
    > Jakie problemy/ komplikacje mogłyby się pojawić gdybym zdecydował się na
    > jakąś blachę? Co trzeba zrobić/przewidzieć inaczej, niż przy kryciu
    > ceramiką? Jakie są utrudnienia/ułatwienia takiego rodzaju pokrycia dla
    > wykonawcy oraz dla mnie - inwestora/użytkownika domu? Jakie są różnice w
    > kosztach? Co z pełnym deskowaniem?
    >
    > Dach nie należy do prostych :-).
    >
    > Czy radzilibyście pozostać przy ceramice, czy może pojawi się sugestia
    > innego rodzaju pokrycia? :-) Jakieś bitumiczne pokrycie raczej odpada :-)

    ceramika -bardzo dobrze - drogo
    betonowa -dobrze - tanio
    blacha - zle /korozja/ - bardzo tanio -niektorzy mowia ze korozji brak
    ale w samochodach widac co i jak pozostawiam bez dyskusji. Zwiazek
    zelaza z weglem zawsze sie utlenia.

    Oczym trzeba myslec:
    - o wentylacji polaci /szcegolnie okna polaciowe/kominy/jakies inne
    bajery/ i czy ma byc w kalenicy czy tez przed kalenica
    - o pierwszej lacie - zawsze robia zle
    - o obrobkach kominowych - zasilikonuja i wytrwa max3 lata
    - o rynnach aby snieg/lod nie obrywal oraz o ich wydajnosci w
    odprowadzaniu wody
    - o glebokosci zkladow dla dachowki oraz o sposobie mocowania jej do
    lat /ilosc oraz jakoscmocowania/
    - o foli wstepnego krycia czy ma wychodzic na rynne czy pod rynne. /
    lokalizacja przeciekow/
    - o wygladzie aby nie wybrac koloru ktory kloci sie z ogolna przyjeta
    estetyka.
    - o ilosci odpadow /dla blachy nawiecej przy skaplikowanym dachu/
    - o zrobieniu izolacji gdy na sciane przychodzi obrobka blacharska
    - o wstawieniu kominkow wentylacyjnych/antenowych -nie warto kupowac z
    PCV zawsze wyblaknie po 10 latach