    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
    Subject: Re: Połączenie podłogówki z grzejnikami ?
    Date: Sun, 7 Nov 2010 00:48:23 +0100

    news:ib3h12$o24$1@news.onet.pl...

    > Czy wiesz o tym, że w ten sposób nie bedziesz miał możliwości wpływania na
    > temeperaturę CWU i będzie on zawsze ładowany do temperatury zbliżonej do
    > temperatury wody w kotle ?

    To nie mozna ustawic zadania grzania do zadanej temperatury?

    > Czy wiesz o tym, że na czas ładowania CWU sterowniki kotłów retortowych
    > podnoszą temperaturę wody w kotle o kilka-kilkanaście stopni Celsjusza
    > (ustawia się w parametrach sterownika lub wartość podnoszenia temperatury
    > jest fabryczna) po to, żeby szybciej ładować CWU ? Jak na ten czas nie
    > będziesz wyłączał CO to bedziesz przegrzewał podłogówkę, a regulacja
    > temperatury w pomieszczeniu będzi się niepotrzebnie "huśtać".

    A mieszacz?
    To samo mam w gazowym a sterownik i tak pilnuje temp. mieszacza.

    > Co prawda można podłączyć pompę kotła na stałe, a wyjściem CO sterować
    > pompami podłogówki i grzejników. Jednak weź pod uwagę, że taki układ
    > bedzie powodował natychmiastowe wychłodzenie CWU w razie wygaśnięcia
    > kotła.

    Zawor trojdrogowy powinien zalatwic sprawe, no chyba ze sterownik tego nie
    obsluguje.

    > Tak wiec nie jest to zbyt dobre rozwiązanie, bo albo będziesz miał
    > problemy z grzaniem CO, albo będziesz musiał wyłączyć podnoszenie
    > temperatury wody w kotle podczas grzania CWU, co spowoduje, że CWU będzie
    > się długo nagrzewał.
    > Poza tym jak rozumiem podłogówka i grzejniki będą ze sprzęgła już po
    > obniżeniu temperatury zaworem mieszającym ?

    Nie. Mieszacz jest na obwodzie podlogowki, grzejniki to obieg bezposredni.

    > Zatem trzeba będzie dość mocno przewymiarowywać grzejniki, bo podłogówka
    > potrzebuje bardzo niskiej temperatury.

    A no, dla tego obiegi trzeba rozdzielic.

    > Uważm, że w tym przypadku sprzegło w tym układzie jest zbyteczne i
    > niewskazane.

    Jezeli pojemnosc kotla jest duza, rury z kotla o duzej srednicy to byc moze
    tak.

    > Wystarczy wyjść z kotła rurą stalową 1 - 2 cali (w zależności od kotła).
    > Wspawać w tę rurę 3 króćce 3/4 lub 1 calowe dla obiegów grzejniki,
    > podłogówka i CWU + dodatkowe króćce do zabezpieczeń czy naczynia
    > wzbiorczego jeżeli układ otwarty.
    > Na każdym obiegu grzejniki, podłogówka i CWU dać pompę, przy czym
    > podłogówka z zaworem mieszającym i sprawa załatwiona.

    No, to to samo co ze sprzeglem tylko bez.

    Bedzie git.

    Pozdro.. TK