    From: "uzytkownik" <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Polaczenie wyrownawcze
    Date: Mon, 2 Sep 2013 13:11:33 +0200

    news:l01lau$28a$1@node2.news.atman.pl...

    > Wczoraj dowiedziałem się, że do zapłaty według umowy pozostało 780zł
    > (500zł za podłączenie rozdzielni i 7 punktów po 40zł sztuka). Dziś
    > rano sam zadzwoniłem do elektryka który robił instalację u mnie i do
    > jeszcze jednego, którego znam z innej budowy. Pierwszy powiedział, że
    > on punkty policzy jak tamten po 40, rozdzielnie może zrobić za 500,
    > ale za wystawienie papieru do odbioru skasuje kolejne 500 bo nie wie
    > co tam jest zrobione i czy nie ma jakiejś miny.

    Przecież wystawienie papieru to oddzielna usługa obejmująca wykonanie
    pomiarów oraz przygotowanie protokołów.
    Co innego jak elektryk wykonuje instalację to może sobie pozwolić na
    potraktowanie tej usługi jako wliczonej w cenę robocizny całej
    instalacji, ale w przypadku kolejnego elektryka jest to już dodatkowa
    usługa.

> [...]
    > gniazdka do gniazdka i nie sprawdzam każdego jednego punktu bo sobie
    > ufam. Kończąc po kimś i podpisując się musiałbym wszystko _rzetelnie_
    > sprawdzić, a to wymaga czasu. Oczywiście nie będzie to trwało 10
    > godzin aby usprawiedliwić dodatkowe 500 zł, ale jest taka niepisana
    > zasada, że drugi zawsze bierze więcej aby nie psuć rynku bo nigdy nie
    > ma pewności czy to elektryk sam uciekł, czy może inwestor go wyrzucił
    > i szuka tańszego.
    >
    > Także jeśli ktoś z szanownych grupowiczów nie uznaje zawodowej
    > solidarności i chce się tego podjąć za 780zł brutto na umowę to

    Myślisz, że ktoś się podejmie nie widząc nawet co i ile jest do
    zrobienia? :)
    Poza tym gadanie o zawodowej solidarności jest "pierdzeileniem od
    rzeczy". Prawda jest taka, że fachowcy boją się kończyć roboty po kimś,
    bo z doświadczenia wiedzą, że zazwyczaj są problemy z zapłatą, a poza
    tym nie opłaca się "wylizywać miski, z której już ktoś spił całą
    śmietankę" :)
    Myślę, że jeżeli masz elektryka, który chce to zrobić za 780zł + 500zł
    za pomiary i papier to nie ma się nad czym zastanawiać. Osobiście myślę,
    że mogłbym się podjąc tego za takie pieniądze, ale musiałbym jeszcze
    doliczyć koszty dojazdu ze 200zł oraz warunek: "płatne z góry" :)