  • Data: 2010-01-26 09:39:43
    Temat: Re: Połaczyć czarną rurę 1/2'' z miedzianą fi 15
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <1...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:hjkt9l$5tu$1@inews.gazeta.pl...

    > Jak piszę, że szukam złączki, to szukam złączki. Rura to 5 cm króciec
    > biegnacy równolegle do żelbetowej ściany w odleglości 1,5 cm. Nie da się
    > tym
    > kręcić oni odkręcić, bo wszystko jest spawane - tak sie kiedyś robilo CO i
    > tak się robi niekiedy dzisiaj. Złączka - jedyne rozwiazanie; taka jak
    > Gebo,
    > ale czarna lub mosiężna.
    >
    > Pozdrawiam
    > Paweł
    >
    > --
    > http://www.gazeta.pl/usenet/

    Ja mimo wszystko upierałbym się i doradzał dospawanie nagwintowanego
    kawałeczka rury. 1,5 cm to luksus z dojściem palnikiem z giętką końcówką.
    Ale voila: kolejne dwie wydumki z mojej strony:

    1. Możesz zlecić jakiemuś ślusarzowi lub instalatorowi aby dorobił ci taką
    złączkę a la gebo z rury calowej z dławikiem gumowym i nakrętką i rury 1/2"
    z gwintem.
    2. Możesz pokombinować z wykonaniem dławika z mosiężnej złączki do rur
    miedzianych. Złączka fi 28 z gwnitem wewnętrznym 1" do tego zrobić nakrętkę
    (lub wykorzystać złączkę z gwintem zewnętrznym) i gumowy dławik z możliwie
    grubej gumy, kawałek rurki fi 28 żeby wsunąć to nieco głębiej, redukcja
    28/15. Dławik posmarować silikonem/hermetikiem czy co tam kto znajdzie i
    może będzie działało. Jak zadziała to zgłoszę się po browara :)
    --
    Jackare