    From: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Polecam ledy z lidla
    Date: Wed, 26 Jan 2011 14:46:02 +0100

    >Owszem. I LEDy pewnie tez im dorownaja ale za wiele, wiele lat :-))

    Dokładnie ...

    Technologia LED jest "rozwijana" od kilkudziesięciu lat ...

    I zapewne jeszcze minie wiele wiele lat zanim żarówki LED będą miały taką
    barwę jak halogen i będą dawały tyle światła z jednej diody LED jak zwykły
    pojedynczy halogenik ...

    Na razie LED jest "trendy" a w dobie "oszczedzania" ludzie wymieniają co się
    da na LED ...

    Tyle że nikt nie liczy ile % w jego rachunkach zajmuje koszt oświetlenia i
    czy koszty wymiany wszysztkiego na żarówki LED kiedykolwiek się zwróca , tym
    bardziej że nie ma prawie prawdziwych markowych żarówek LED a te sprzedawane
    na Allegro jak skończy się "iluzoryczna gwarancja" można wlożyć sobie do
    ... śmietnika ..

    Ja na razie nie znalazłem żadnej żarówki LED która by mogła być realnym
    zamiennikem zarówki tradycyjnej 60W.

    Jeśli takie są to proszę o namiary , ale namiary z dokładnymi ich
    parametrami (temp. barwowa , ilość lumen) , bo to że na pudełku jest
    napisane 60W mało mnie przekonuje ;)